سناتور آمریکایی خواستار تحریم «الهام علی‌اف» شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار تحریم رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به اتهام آن چیزی که وی قتل عام ارمنستانی‌ها توصیف کرده، شد.
کد خبر: ۶۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ - 13September 2023
سناتور آمریکایی خواستار تحریم «الهام علی‌اف» شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی آمریکا خواستار تحریم «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به دلیل آن چیزی که وی قتل عام ارمنستانی‌ها در منطقه قره باغ کوهستانی توصیف کرده، شد.
 
منندز که رئیس کمیته روابط خارجی در سنا است در سخنرانی در کنگره از مذاکرات صلحی که آمریکا میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به پیش می‌برد و تا کنون سه دور آن برگزار شده، استقبال کرد، اما در عین حال خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه الهام علی‌اف شد. 
 
این سناتور دموکرات گفت که دولت علی‌اف در آذربایجان در حال پیشبرد اقداماتی ضد ارمنی بوده و حملاتی را انجام داده که دارای نشانه‌های کشتار جمعی است. وی اضافه کرد: «ما باید این افراد را که به دنبال پاکسازی نژادی هستند را رسوا کنیم و علیه آن‌ها از جمله علی‌اف باید تحریم‌هایی اعمال کنیم.
 
منندز گفت باید مانع از آن شویم که این افراد به ثروت‌ها و دارایی‌های نفتی خود که در نهاد‌های مالی در تمام جهان قرار داده و همچنین قایق‌های تفریحی و قصرهایشان در سرتاسر اروپا دسترسی پیدا کنند.
 
از سوی دیگر سه روز پیش بود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پیامی در ایکس (توییتر سابق) در واکنش به تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت ایالات متحده از جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهد به همکاری با یکدیگر برای حل مسائل باقیمانده از طریق گفت‌وگوی مستقیم ادامه دهند. وی افزود کریدور لاچین به همراه مسیر‌های دیگر منتهی به قره‌باغ کوهستانی باید فوراً بازگشایی شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار