دفاع‌پرس‌ گزارش می‌دهد؛

چرایی اهمیت خلع سلاح گروهک‌های ضدانقلاب

اصرار و پافشاری نظام اسلامی بر خلع سلاح گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق امری ضروری بوده که می‌بایست صورت می‌گرفت؛ چرا که اکتفا به صدور بیانیه و یا اقدامات نظامی، به هیچ عنوان جنبه بازدارندگی نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۱۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ - 17September 2023

چرایی اهمیت خلع سلاح گروهک‌های ضدانقلابگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌‌ـ رحیم محمدی؛ این روز‌ها مصادف است با آخرین روز‌های شهریور؛ روز‌هایی که بنا بر آنچه اعلام شده، آخرین مهلت مقرر برای خلع سلاح گروهک‌های ضد انقلاب کوموله و دموکرات و سایر تیم‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق است.

گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان بر اساس پیمان امنیتی بین ایران و عراق باید تا قبل از پایان شهریور علاوه بر اینکه توسط دولت مرکزی خلع سلاح می‌شوند، از جوار مرز با ایران هم عقب‌نشینی کنند و در نقاط مرزی کردستان عراق با ایران ارتش این کشور مستقر شود؛ اما چنانچه این امر تحقق نیابد، جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ منافع و امنیت خود حملاتی را علیه مواضع گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه یادشده انجام خواهد داد.

به همین علت اکنون دولت مرکزی عراق در تلاش است تا طبق توافق با ایران، گروهک‌های کوموله و دموکرات را خلع سلاح و آن‌ها را به سایر مناطق منتقل کند؛ در این رابطه خبر‌ها حاکی از این است که گروهک‌های یادشده در حال تخلیه پایگاه‌ها و مراکز خود هستند و برای اینکه آثاری از خود بر جای نگذارند، محل‌های تخلیه‌شده را با مواد منفجره تخریب می‌کنند.

لذا این اقدام یعنی اصرار و پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر خلع سلاح گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق امری ضروری بوده که می‌بایست صورت می‌گرفت؛ چرا که اگر در برابر اقدامات تروریستی که انجام می‌دهند، فقط به صدور بیانیه و یا اقدامات نظامی اکتفا کنیم، به هیچ عنوان جنبه بازدارندگی نخواهد داشت؛ چنانچه نمونه آن را در مقابله با اقدامات تروریستی که اعضاء جندالشیطان در جنوب شرق مرتکب می‌شوند، ملاحظه می‌کنیم.

البته اقداماتی که سپاه علیه مواضع کوموله، دموکرات و پژاک در منطقه شمال‌غرب کشور تاکنون انجام داده است، سابقه‌ای به قدمت عمر انقلاب اسلامی دارد؛ به عبارت دیگر از همان روز‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی در ایران درگیری‌ها با کوموله و دموکرات در کردستان هم آغاز شد و تا سال‌های اخیر همچنان ادامه داشت؛ با این تفاوت که تا قبل از پیروزی در جنگ تحمیلی، مدافعان انقلاب با اعضای گروهک‌های یادشده در داخل کشورمان مقابله می‌کردند، اما با خاتمه یافتن جنگ تحمیلی و فرار اعضای یادشده به داخل خاک عراق، درگیری‌ها به داخل عراق کشیده شد.

به‌عنوان مثال در سال ۱۳۷۵ سردار «احمد کاظمی» فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در راستای مقابله با اقدامات تروریستی گروهک‌های مورد نظر عملیات زمینی را علیه آن‌ها در خاک عراق انجام می‌دهد و به واسطه آن، اعضای کوموله و دم.کرات متعهد می‌شوند که اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام ندهند.

اما با سرنگونی دولت صدام و اشغال عراق توسط ارتش آمریکا و متحدانش نه‌تنها بار دیگر حملات تروریستی خود را آغاز کردند، بلکه پایگاه‌هایی را هم برای استقرار جاسوسان موساد و سی.آی‌.ای هم اختصاص دادند تا جاسوسان آن‌ها بتوانند با سوءاستفاده از وضعیت جغرافیایی منطقه به کشورمان تردد کنند.

این موضوع زمانی مشخص شد که در سال‌های اخیر تیم تروریستی موساد برای ضربه زدن به یکی از مراکز حساس کشور در اصفهان، تیمی از گروهک تروریستی کوموله را ماه‌ها در یکی از کشور‌های آفریقایی آموزش‌های سخت و دقیقی می‌دهد، اما این تیم تروریستی قبل از انجام هرگونه اقدامی دستگیر می‌شوند که با دستگیری آن‌ها ارتباط مستقیم گروهک‌های تروریستی کوموله و دموکرات با سرویس‌های جاسوسی مانند موساد اسرائیل مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار