وزیر اطلاعات: به هر اقدام تروریستی پاسخ مناسب می‌دهیم/ هیچ‌یک از رسانه‌های ترویج‌کننده خشونت در امان نخواهند بود

حجت‌الاسلام «خطیب» با اشاره به نقش دولت انگلیس در سازماندهی رسانه‌های ضد ایرانی، گفت: هیچ گروه و رسانه‌ای که خشونت و اقدامات تروریستی را ترویج می‌کند در امان نخواهد بود.
کد خبر: ۶۱۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ - 17September 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جنگ ترکیبی دشمنان و نیز برخی مسایل روز جامعه اظهار داشت: بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای اقداماتی در جهت ترویج و آموزش تروریسم و نیز حمایت از تجزیه‌طلبان و فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند که شبکه تلویزیونی اینترنشنال از آن جمله است.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: این شبکه تلویزیونی از نظر ما شبکه‌ای تروریستی است؛ لذا وظیفه و مأموریت خود می‌دانیم که نسبت به هر اقدام تروریستی که در رابطه با مردم و کشورمان وجود دارد، در هر کجا که تشخیص بدهیم، اقدام مناسب را علیه آن انجام ‌دهیم.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: هیچ گروه و رسانه‌ای که خشونت و اقدامات تروریستی را ترویج می‌کند در امان نخواهد بود؛ البته حمایت دیگر کشور‌ها از آن‌ها هم باعث نمی‌شود که از اقدام علیه آن‌ها دست برداریم.

وی افزود: دولت انگلیس سرمایه‌گذار و مرکز اصلی سازماندهی و ساماندهی رسانه‌هایی است که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند که بی بی سی، من‌وتو و اینترنشنال از جمله این رسانه‌ها محسوب می‌شوند؛ دولت انگلیس هرچند حمایت جدی از این رسانه‌ها دارد، اما بدانند که هر اقدام خرابکارانه، تروریستی و خشونت‌آمیزی که در هر کشور سازماندهی شود، دستگاه اطلاعاتی کشورمان مقابله با آن‌ها را وظیفه خود می‌داند.

حجت‌الاسلام خطیب اضافه کرد: به‌عنوان مثال، دولت هلند فرد تروریستی را که اقرار دارد ده‌ها نفر را در ایران با انفجار بمب به شهادت رسانده است، با اسم مستعار تحت پوشش خود قرار می‌دهد و به او پناهندگی می‌دهد و وقتی هم به درک واصل می‌شود، سر و صدا می‌کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: حال این سوال مطرح می‌شود که یک تروریست در کشور مدعی حقوق بشر چه می‌کند؟ این در حالی است که گزارش‌های متعددی به آن‌ها داده شده که اقداماتی به شکل تروریستی، خرابکارانه، بمب‌گذاری و انفجار از مبدأ آن کشور صورت می‌گیرد.

وی گفت: آن‌ها عملاً از این افراد حمایت می‌کنند و زمینه فعالیت آن‌ها را هم فراهم می‌سازند. تروریستی مثل «جمشید شارمهد» که با قدرت دستگاه اطلاعاتی به کشور آورده می‌شود، داد کشور‌های اروپایی بابت این موضوع بلند می‌شود؛ البته این شرایط در کشور‌های دیگری همچون آلمان، سوئد، دانمارک هم حاکم است.

حجت‌الاسلام خطیب با بیان اینکه ما از حضور فعال داعش در آمریکا، کانادا و برخی کشور‌های اروپایی خبر داریم، تأکید کرد: هر کشور و هر مبدأیی که به دشمنان خشونت‌آفرین ما و کسانی که افکار و اقداماتی را در مقابل ما دنبال می‌کنند که جنبه تروریستی دارد، کمک کند، امنیت نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر هیچ تروریستی در هیچ زمانی امنیت ندارد.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه منافقین هر کجا حضور داشته باشند، تروریست محسوب می‌شوند، افزود: برای کشور دوست، ترکیه این پیام را دارم که برخی از خاک این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری می‌کنند؛ لذا امیدواریم در این تعاملات دوستانه‌ای که طی این دو سال اخیر با آن‌ها داشته‌ایم، این موارد را رفع کنند؛ البته چنین تعاملاتی را هم با پاکستان داریم.

وی درباره اینکه رسانه‌های خارجی عنوان می‌کنند که  وقوع برخی حوادث کار خود نظام است، گفت: کشوری مثل ایران که بر پایه اعتقادات است، هیچ زمان به دنبال این نیست که برای مردم خود سختی و نارضایتی ایجاد کند؛ به عبارت دیگر همه این تلاش‌ها و شهدایی که تقدیم انقلاب می‌شود، برای حفظ امنیت مردم است.

حجت‌الاسلام خطیب عنوان کرد: زمانی هم که حادثه‌ای مانند شاهچراغ به‌وجود می‌آید، تمامی توان ما بر این است که از وقوع مجدد آن جلوگیری کنیم؛ لذا وقتی موردی این‌چنین اتفاق می‌افتد، دستگاه‌های اطلاعاتی در تلاش هستند تا برای آینده بازدارندگی ایجاد کنند.

وزیر اطلاعات درباره انتخابات هم اظهار داشت: شورای نگهبان به وظیفه‌ای که طبق قانون برای آن مشخص شده است، عمل می‌کند؛ لذا چون این موضوع در زمینه سرنوشت مردم است، حفظ این چارچوب و افزایش تلاش‌ها برای گسترش مشارکت مردم یک وظیفه ملی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش دشمن بر این است که مشارکت مردم را در انتخابات آتی تضعیف کند، گفت: حضور مردم را می‌توانیم به شکل‌های مختلف که بیشتر جنبه تبیینی و اداراکی دارد، پر رنگ کنیم و آن‌ها را تشویق کنیم که در انتخابات حضور یابند و در رای‌گیری مشارکت داشته باشند؛ حال چنانچه بخواهیم با انتخابات به اسم عدم مشارکت و دیگر عناوین قهر کنیم، مردم، زمان و تاریخ ما را فراموش خواهد کرد؛ به‌عنوان مثال در آشوب‌های سال گذشته خیلی از شخصیت‌های پر ادعا که حضور داشتند، امروز اسم و رسمی از آن‌ها باقی نمانده است؛ زیرا مردم از آن‌ها عبور کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار