جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد؛

تولید ۹۷ درصد از قطعات نظامی در داخل/ برنامه‌ریزی کلان کشور برای کسب فناوری‌های نوین جهانی

سردار فرحی با اعلام خبر تامین ۹۷ درصد از قطعات نظامی در داخل کشور گفت: هر کشوری که به حوزه علم، فناوری و نوآوری توجه کند در جایگاه نظم جدید جهانی جایگاه بالاتری خواهد داشت؛ لذا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ما باید مدل فکری و کاری خود را تغییر دهیم.
کد خبر: ۶۱۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 18September 2023

تولید ۹۷ درصد از قطعات نظامی در داخل/ برنامه‌ریزی کلان کشور برای کسب فناوری‌های نوین جهانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (دوشنبه) در همایش تخصصی «دفاع مقدس و تاثیرات آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا» اظهار داشت: در دنیای امروز بحث علم، فناوری و نوآوری در هندسه نظم جدید جهانی جایگاه مهمی پیدا کرده است؛ قدرت کم کم از غرب به سمت شرق در حال جابجایی است و ما باید در این شرایط جایگاه بالایی کسب کنیم.

سردار فرحی گفت: هر کشوری که به حوزه علم، فناوری و نوآوری توجه کند در جایگاه نظم جدید جهانی جایگاه بالاتری خواهد داشت؛ لذا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ما باید مدل فکری و کاری خود را تغییر دهیم.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: در سند جدید وزارت دفاع آمریکا ۸۸۰ میلیارد دلار برای دفاع در نظر گرفته شده است که در ۲۰ صفحه و ۱۴ سر فصل تنظیم شده و فقط ۱۵۰ میلیارد دلار آن برای مقابله با نفوذ جهانی چین است؛ آن‌ها دو اصل غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن را با در نظر گرفته و بودجه کلانی را هم برای آن در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سردار فرحی افزود: آمریکایی‌ها با استفاده از امکانات خود به دنبال دستیابی به ۹ فناوری مانند خودمختاری، هوش مصنوعی، نانو، بیو، کوانتوم و انرژی‌های پیشرفته هستند؛ چراکه آینده با این فناوری‌ها رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: این فناوری‌ها به بودجه و ساختار نیاز دارد و برایش باید فرهنگ سازی کرد. در کشور ما در طول هشت سال دفاع مقدس انواع فرهنگ‌ها مانند نوآوری، ایثار، ابتکار، شهادت طلبی، مدیریت جهادی بر مبنای لوکوموتیو علم، فناوری و نوآوری شکل گرفت و ساختار‌ها در نیرو‌های مسلح معین شد؛ لذا در ۱۵ سال اخیر نیز نظام نوآوری جدید را بر همین مبنا شکل داده‌ایم.  

سردار فرحی با بیان اینکه امروز صنعت دفاعی بالغ بر ۹۷ درصد نیاز‌های فراوان نیرو‌های مسلح را فراهم کرده است، افزود: توسعه و شکوفایی این راه عظیم از زمان جنگ تحمیلی آغاز شد و سر ریز این توسعه به کشور خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز همچون دفاع مقدس برای اعتلای انقلاب اسلامی شهید می‌دهیم، گفت: به طور خاص در صنعت دفاعی بیش از ۵۰ شهید داده‌ایم که سمبل آن‌ها شهید «فخری‌زاده» است و آن لوکوموتیو تبدیل به اوتوموتیو شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها