رئیس کل دادگستری مازندران:

جلسات علنی برخط در محاکم دادگستری مازندران افزایش می‌یابد

حجت‌الاسلام اکبری گفت: با توجه به استقبال مردم امیدواریم شاهد افزایش برگزاری جلسات علنی برخط در محاکم دادگستری استان باشیم.
کد خبر: ۶۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 18September 2023

جلسات علنی برخط در محاکم دادگستری مازندران افزایش می‌یابدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام «محمدصادق اکبری» رئیس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: به همت معاونت فناوری و برنامه ریزی دادگستری مازندران برگزاری دادگاه‌های مجازی در مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی افزایش یافته است. در ادامه این روند، برگزاری دادگاه علنی برخط در استان مازندران در دستور کار قرار گرفته که امروز جلسه علنی به صورت برخط در دادگاه رامسر برگزار و با رضایت طرفین و استقبال مردم مواجه شد.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: امیدواریم شاهد افزایش برگزاری این نوع جلسات علنی برخط در محاکم دادگستری استان باشیم. با هدف اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضاییه و پیگیری اهداف دادگستری در ادامه برگزاری جلسات علنی وبرخط در استان، رسیدگی به یک پرونده کیفری در شعبه ۱۰۲ کیفری رامسر به صورت برخط در سامانه سهراب برگزار شد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: این جلسه دادگاه مجازی با امکان مشاهده و حضور عموم مردم تا ظرفیت ۱۵۰ نفر از طریق لینک دادگاه، برگزار شد. زیرساخت‌های مناسبی برای دادرسی الکترونیک ودادگاه مجازی در قوه قضاییه راه‌اندازی شده است تا مردم بتوانند همانطور که در گذشته در دادگاه‌ها به عنوان ناظر حضور فیزیکی داشتند، این بار به صورت مجازی در دادگاه‌ها شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این دادگاه‌ها در راستای سند تحول قضایی و با هدف اطلاع مردم از رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت آنان بر عملکرد دادگاه‌ها و شفافیت بیشتر برگزار می‌شود. برگزاری دادگاه‌های علنی از موارد مورد اشاره قانون از جمله اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ آیین دادرسی کیفری و همچنین از تأکیدات مسئولان عالی دستگاه قضائی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار