در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی: رشد ۲۰ درصدی ظرفیت اسکان اوقاف در دهه آخر صفر

حجت‌الاسلام «احمدزاده» گفت: در دهه پایانی صفر و به منظور میزبانی از زائران حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که اداره‌کل اوقاف استان در اختیار داشت اسکان برای حدود۶۰ هزار نفر از زائران رضوی در مشهد مهیا شد که در مقایسه با سال گذشته که اسکان ۴۰ هزار نفر تأمین شده بود شاهد رشد ۲۰ درصدی خدمات بودیم.
کد خبر: ۶۱۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ - 19September 2023

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی: رشد ۲۰ درصدی ظرفیت اسکان اوقاف در دهه آخر صفرحجت‌الاسلام «محمد احمدزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد مقدس در خصوص اقدامات اوقاف در دهه پایانی صفر اظهار داشت: فعالیت‌های این اداره‌کل در این ایام در دو بخش متمرکز بود. بخش اول مربوط به قبل از اربعین بود که در قالب استقرار یک موکب در کربلا بود که برای زائرین به استعداد هزار نفر ظرفیت اسکان فراهم شده بود و‌ در کنار اطعام ۳ وعده زائران، فعالیت‌های فرهنگی و خدمات پزشکی و درمانی سرپایی نیز ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین استقرار نانوایی سیار، کارخانه تولید یخ برای عرضه به مواکب و تأمین تجهیرات خنک‌کننده آب صحن حرم فاطمه الزهرا (س) از طریق ستاد عتبات از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: بخش دوم خدمات مربوط به دهه آخر صفر بود. در این مرحله بقا متبرکه، میقات الرضا (ع) و در حاشیه محورهای اصلی منتهی به مشهد ایستگاه‌ها صلواتی و ۶۴ موکب استقرار شدند تا خدمت‌رسانی به زائرینی که در این ایام در قالب کاروان‌های پیاده و یا بوسیله وسایل نقلیه به مشهد مقدس مشرف می‌شوند تسهیل شود.

احمدزاده بیان داشت: در مشهد مقدس مجموعه حسینیه‌ها، اماکن وقفی، مساجد و همچنین برخی مدارس علمیه در اطراف حرم رضوی و به طور کلی هر مکان وقفی که می‌توانست ضمن ارائه خدمات اصلی خود، خدمات اسکان را برای میزبانی از زائران امام رضا علیه‌السلام فراهم کند، مهیا شد؛ بر همین اساس در دهه پایانی صفر و به منظور میزبانی از زائران حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که اداره‌کل اوقاف استان در اختیار داشت اسکان برای حدود۶۰ هزار نفر از زائران رضوی در مشهد مهیا شد که در مقایسه با سال گذشته که اسکان ۴۰ هزار نفر تأمین شده بود شاهد رشد ۲۰ درصدی خدمات بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار