مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل خبر داد؛

برگزاری همایش سلاله‌ها در هفته دفاع مقدس اردبیل

«واحد» گفت: جشن بزرگ نوجوانان و نونهالان (همایش سلاله‌ها)د ر هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ - 19September 2023

برگزاری همایش سلاله‌ها در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل امروز (سه شنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

وی با بیان اینکه  آیین تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان اردبیل چهارشنبه ۲۹ شهریور در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل همزمان با آیین تجلیل از یک میلیون نفر از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سراسر کشور با حضور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

وی همچنین تجلیل از بانوان ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس و جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی و انقلابی، اجرای طرح سواد رسانه و تولید محتوا برای بانوان، گردهمایی بانوان فاطمی با عنوان «رهروان فاطمی»، بازخوانی عملیات‌های پشتیبانی دفاع مقدس برای بانوان با عنوان «گنج نهان»، برگزاری جشن بزرگ نوجوانان و نونهالان (همایش سلاله‌ها)، برگزاری سلسه نشست جهاد تبیین برای اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان، روحانیون، بانوان و هنرمندان و برپایی نمایشگاه «سیر زنان از دیروز تا امروز» را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل ذکر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان داشت: تجلیل از رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین دفاع مقدس، بارگذاری کلیپ دفاع مقدس در فضای مجازی، تولید و پخش مستند تلویزیونی، برگزاری همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر خاطره و خاطره‌گویی، برپایی ایستگاه‌های سلامت و صلواتی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و شرکت در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل است.

۱۵ هزار نفر از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در اردبیل تجلیل می‌شوند

وی گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۵ هزار نفر از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در این استان تجلیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به ترکیب این ۱۵ هزار نفر اضافه کرد: تلاش شده علاوه بر تجلیل از تمامی اقشار مختلف جامعه، ۵۰ درصد تجلیل شوندگان آقایان و ۵۰ درصد دیگر نیز بانوان باشند.

واحد با بیان اینکه نیرو‌های مسلح استان اردبیل در اولین روز هفته دفاع مقدس و سالروز شروع جنگ تحمیلی، با برگزاری رژه توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش خواهند گذاشت، تصریح کرد: رژه نیرو‌های مسلح مستقر اعم از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج به میزبانی سپاه استان جمعه ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه رزمی، فرهنگی عملیات مسلم بن‌عقیل برپا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات مسلم بن‌عقیل در محل موزه دفاع مقدس واقع در مجموعه شورابیل اردبیل خبر داد.

واحد با بیان اینکه تمامی اقشار مختلف مردم می‌توانند در طول هفته دفاع مقدس از این نمایشگاه بازدید کنند، گفت: این نمایشگاه در بیش از ۴۲ غرفه با مشارکت ادارات استان برپا می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است و فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه هفته دفاع مقدس کلید وحدت بین اقشار مختلف جامعه و هفته شورآفرینی، امیدآفرینی و جشن است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس باعث افتخار و عزت ملت و کشور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل حفظ و ترویج فرهنگ انقلابی، ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی را از جمله اهداف گرامیداشت این هفته ذکر کرد.

واحد عنوان کرد: تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی وظیفه تمامی آحاد مردم و مسئولان است تا دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران به اهداف شوم و پلید خود نرسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار