در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه: رزمندگان در دفاع مقدس با روحیه شهادت‌طلبی در برابر دشمنان ایستادند

سردار «خوشبخت» گفت: رزمندگان در طول سال‌های دفاع مقدس با تکیه بر روحیه جهاد و شهادت‌طلبی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و شایسته تکریم هستند.
کد خبر: ۶۱۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 20September 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه: شهدا و ایثارگران در دفاع مقدس با روحیه شهادت‌طلبی در برابر دشمنان ایستادندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهروز خوشبخت» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز  در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در حسینه ثارالله برگزار شد. همایش تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را وظیفه تک تک آحاد جامعه برشمرد و اظهار داشت: شهدا و ایثارگران در طول سالهای دفاع مقدس با تکیه بر روحیه جهاد و شهادت‌طلبی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و شایسته تکریم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ماندگار است، افزود: خالق این حادثه ماندگار شما پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هستید که با روحیه صلابت و عزم راسخ توانستید در مقابل دشمنان این مرز و بوم مقاومت کنید.

سردار خوشبخت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از لازم‌ترین و مفیدترین جلساتی که تشکیل می‌شود بایستی تمجید و تکریم از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ساخت سه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان مصوب شده، ادامه داد: اولین پروژه تحت عنوان مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی فاز اول این پروژه در بخش سفت کاری ۸۰ درصد می باشد و قرار است با مساعدت استانداری و بنیاد حفظ آثار، کار ساخت فاز دوم این پروژه هم ظرف چند ماه آتی شروع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مرکز فرهنگی مرصاد به عنوان دومین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این پروژه نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ابنیه در دست ساخت است و کارهای موزه‌آرایی هم در حال انجام است که سرعت گرفتن این پروژه و نیز توسعه آن با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زوار اربعین یکی از نیازهای استان است.

سردار خوشبخت ادامه داد: سومین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان در شهرستان گیلانغرب استارت خورد که پیشرفت فیزیکی ابنیه آن ۱۰۰ درصدی بوده، اما پیشرفت فیزیکی مرحله موزه آرایی آن بیش از ۴۰ درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان امسال ۶۰ عنوان کتاب در حوزه خاطرات و تاریخ شفاهی فرماندهان و خانواده‌های شهدا در کرمانشاه رونمایی خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دی ماه امسال جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان که چهار جلدی  و دارای هزار و ۲۰۰ مدخل بوده را با حضور سرلشگر باقری -رئیس ستاد کل نیروهای مسلح- رونمایی کنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار