سرکوب صاحبان جزیره به سبک سیا و موساد

تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: یکی از موضوعات اساسی در حاکمیت آل خلیفه تبعیت این رژیم از قدرت‌های بیرونی منطقه به ویژه ایالات متحده است به طوری که بخشی از پایگاه‌های این کشور در بحرین به صورت محرمانه در اختیار نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ - 20September 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، نقض حقوق بشر و ایجاد محدودیت به ویژه بر جمعیت بزرگ شیعیان در کشور کوچک بحرین در کرانه جنوبی خلیج فارس این روز‌ها در میان سکوت و بی‌تفاوتی کشور‌ها و نهاد‌های جهانی رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.

در آخرین مورد آل خلیفه «شیخه الماجد» فعال رسانه‌ای در فضای مجازی را تنها به علت پوشش زنده مراسم روز اربعین در کربلای معلی پس از بازگشت به بحرین بازداشت کرد.

در محرم امسال نیز شماری از علما و شهروندان شیعه به جرم عمل به آیین‌های مذهبی و عزاداری توسط رژیم حاکم بر منامه دستگیر شده بودند. این در حالی است که زندانیان بحرینی در اعتراض به رفتار حکومت از مدت هاست در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

چنبره امنیتی صهیونیست‌ها بر جزیره

آل خلیفه طی دو سال اخیر به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده و این رویکرد در سرکوب شیعیان بسیار اثرگذار بوده است. در این زمینه سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی در حاکمیت آل خلیفه تبعیت این رژیم از قدرت‌های بیریونی منطقه به ویژه ایالات متحده است به طوری که بخشی از پایگاه‌های این کشور در بحرین به صورت محرمانه در اختیار نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ارتباط‌های رسمی که رژیم صهیونیستی و بحرین با یکدیگر برقرار کردند هرچند که به ظاهر این عادی سازی در دوسال اخیر صورت گرفته، اما نشانه‌هایی از نفوذ دستگاه امنیتی اسرائیل در بحرین وجود دارد که نمونه آن را می‌توان در بخش‌های امنیتی به ویژه در انجام انواع شکنجه‌ها و فشار‌های جسمی و روانی نسبت به افراد دستگیر شده و زندانیان مشاهده کرد؛ لذا همکاری‌های امنیتی آل خلیفه و رژیم صهیونیستی ریشه‌ای و عمیق است چراکه نیرو‌های امنیتی بحرین به صورت مستقیم از جانب سرویس موساد آموزش دیده‌اند.

او با اشاره به فشار‌هایی که رژیم آل خلیفه در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر بر شیعیان این کشور وارد کرد، تصریح کرد: در محرم امسال شماری از علمای شیعی و شهروندان را به جرم عمل به آیین‌های مذهبی و عزاداری دستگیر کردند، این در حالی است که بیشتر جمعیت در این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند.

سرکوب صاحبان جزیره به سبک سیا و موساد

لابی آمریکا در دفاع از آل خلیفه

تحلیلگر مسائل غرب آسیا گریزی به اعتصابات چندماهه اخیر در برخی از زندان‌های بحرین به ویژه زندان جو که دست کم تعداد ۸۰۰ تن در آنجا نگهداری می‌شوند زد و گفت: فشار‌های آل خلیفه نسبت به شیعیان این کشور خارج از عرف و در حوزه امنیتی می‌باشد به طوریکه امروز این فشار‌ها به زندانیانی که بالای ۹۰درصد آن‌ها شیعه هستند اختصاص یافته، رژیم بحرین در صدد پاک سازی مذهبی در جامعه این کشور هست و این کار را از زندان‌ها آغاز کرده است.

صدرالحسینی به وضعیت درونی رژیم اسرائیل و دست و پا زدن برای بقا در بین کشور‌های منطقه پرداخت و افزود: امروز شرایط در سرزمین‌های اشغالی بر خلاف خواسته حاکمان اسرائیل به صورت شکننده است به طوری که هر روز شاهد اعتراضاتی از سوی مردم این منطقه نسبت تغییرات اقتصادی دولت بنیامین نتانیاهو هستیم. در این شرایط این رژیم سعی می‌کند با آشکار کردن روابط خود با کشور‌های مرتجع عربی از باتلاق درونی فرار و نفوذ خود را در بین کشور‌های اسلامی افزایش دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت حرکت‌های استقلال خواهانه‌ای که در بین مردم بحرین وجود دارد رویکرد ضد شیعه با چاشنی سرویس‌های جاسوسی موساد و سیا افزایش قابل توجه‌ای یافته، اما روند انقلابیون در بحرین شرایطی را پدید آورد که آل خلیفه مجبور است دیر یا زود به خواسته‌های به حق صاحبان اصلی بحرین (شیعیان) نظر مساعدی نشان دهد.

او با اشاره به موضوع پیگیری نهاد‌های حقوق بشر درباره وضعیت مردم در بحرین گفت: نهاد‌های بین‌المللی اخیرا در خصوص برخورد غیر انسانی به زندانیان بحرین گزارشاتی را منتشر کردند که متأسفانه با لابی بازی آمریکا این گزارشات بی‌اثر و در بایگانی‌های این سازمان و نهاد‌های حقوق بشری باقی مانده است. تحلیلگر مسائل غرب آسیا در پایان اظهار کرد: امروز رژیم آل خلیفه در حال ایجاد یک بافت جمعیتی جدید در بحرین است. افرادی از کشور‌های آسیایی به خصوص شرق آسیا همچون مالزی، اندونزی، هند و پاکستان برای زندگی به بحرین آمدند و هویت بحرینی گرفتند. نظام آل‌خلیفه نیز درصدد است این افراد را به‌عنوان جمعیت بحرین معرفی کند، در حالی که جمعیت واقعی بحرین صاحبان اصلی این سرزمین یعنی شیعیان هستند.

منبع: قدس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار