در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج و وزارت اقتصاد؛

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: آمادگی بسیج برای کمک به دولت/ می‌توانیم طی ۵ سال ۳۰ هزار مگابایت برق خورشیدی تولید کنیم

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و انرژی برنامه دارد، گفت: بسیج در هر عرصه‌ای که وارد شده، نتایج خوبی را شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۶۱۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ - 20September 2023

بسیج می‌تواند طی پنج سال ۳۰ هزار مگابایت برق خورشیدی تولید کند/ بسیج آمادگی دارد در مردمی شدن برنامه‌ دولت کمک کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت اقتصاد و دارایی که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است و تحت فرمان رهبری قرار دارد. چون همواره میدان‌دار اصلی مردم هستند، لذا موفقیت دولت هم به شرطی حاصل می‌شود که مردم در صحنه حضور داشته باشند.

سردار سلیمانی افزود: تجربه بسیج می‌تواند بسیج‌کنندگی ایجاد کند؛ بدین‌صورت که هرگاه بسیج در عرصه‌ای نیاز به حضور و مشارکت مردم را داشته است، مردم به فراخوان‌های بسیج پاسخ مثبت دادند؛ بنابر این ظرفیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف خیلی زیاد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه درخصوص گسترش استفاده از انرژی خورشیدی بیان کرد: در رابطه با افزایش استفاده از انرژی خورشیدی، پیشنهاد می‌کنیم که اگر سهم‌النقشی به سپاه‌های استانی بدهیم، هر استان در سال می‌تواند ۲۰۰ مگابایت برق تولید کند که در برنامه‌ای پنج ساله می‌توان ۳۰ هزار مگابایت برق تولید کرد.

وی درباره استفاده مجموعه‌های دولتی از توان بسیج هم گفت: بسیج تاکنون با دستگاه دولتی متعددی در راستای اجرای پروژه‌هایی که دارند، تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده که در این میان تنها وزارتخانه‌ای که به خوبی از ظرفیت بسیج استفاده کرده وزارت بهداشت بوده است که هم در واکسیناسیون فلج اطفال و هم واکسیناسیون کرونا از مشارکت بسیجیان به خوبی بهره برده است؛ اما سایر دستگاه تاکنون آنگونه که باید از این ظرفیت بسیج استفاده لازم را نداشته‌اند؛ به‌عنوان مثال در طرح «آبخیز تا جالیز» علی‌رغم آن که تفاهم‌نامه‌ی آن مدت‌هاست به امضا رسیده، ولی هنوز عملیاتی نشده و یا طرح مانع‌زدایی از صنایع کوچک که هزار و ۴۸۰ مورد آن از جمله شهرک شکوهیه قم را بسیج بدون دریافت ریالی از دولت انجام داده است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه مردم را باید در حوزه اقتصاد وارد کرد و این شدنی است، افزود: ۲۸ هزار صندوق قرض‌الحسنه در مساجد کشور توسط بسیج راه‌اندازی شده است؛ صندوق‌هایی که چهار میلیارد تومان گردش مالی آن در یک سال اخیر بوده؛ البته یک میلیارد تومان آن توسط خیّرین به‌صورت بلاعوض تقدیم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید در مساجد گفتمان‌سازی ایجاد کنیم، عنوان کرد: بسیج برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و انرژی برنامه دارد؛ زیرا هر کجا بسیج وارد شده، نتایج خوبی را شاهد بودیم؛ از سوی دیگر شاهد هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خوبی داشته‌اند؛ به نحوی که دستگاه‌های زیادی توسط این شرکت‌ها پس از ساخت صادر شده است؛ لذا با توجه به نقش مهم این شرکت‌ها ضروری است که حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد؛ چرا که هم‌اکنون۵۰۰ طرح دانش‌بنیان‌ها معطل مانده تا مورد حمایت قرار گیرند؛ بنابر این بسیج آمادگی دارد تا به دولت در هر برنامه‌ای که می‌خواهد مردمی شود، کمک کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها