یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

تکلیف‌ شناسی و عمل به‌هنگام؛ الزامات تداوم دفاع مقدس

امروز همچون دوران دفاع مقدس باید وظیفه‌شناس، تکلیف‌شناس و امام‌شناس بود و خط مقدم و دوست و دشمن را شناخت تا به هنگام نیاز به وظیفه انقلابی خود عمل کنیم.ز
کد خبر: ۶۱۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ - 21September 2023

تکلیف‌شناسی و عمل به‌هنگام؛ الزامات تداوم دفاع مقدسگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی؛ استکبار برای تحمیل جنگ به ایران، صدام را به‌عنوان نوکر استخدام کرد. در این جنگ ده‌ها کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با پشتیبانی از رژیم بعث عراق به‌دنبال ساقط کردن انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

انگیزه استکبار از تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران پشیمان کردن ملت ایران از انقلاب اسلامی بود اما با مدد الهی، انقلاب اسلامی از میانه همه مشکلات قوی‌تر از هر زمان دیگر سر برآورد و این مستکبرین عالم بودند که به انزوا کشیده شدند.

در دوران دفاع مقدس امت حزب‌الله ایستادگی و مقاومت کرد و از این آزمون سربلند بیرون آمد. امروز نیز باید با استفاده از این الگو در مسیر پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی گام برداشت و نباید گذاشت محدودیت‌های اقتصادی مانع این حرکت بزرگ شود چراکه استفاده از تجارب دفاع مقدس این حقیقت را یادآوری می‌کند که باید روی پای خود ایستاد و از امام جامعه اطاعت و پشتیبانی کرد تا شهد پیروزی و موفقیت را چشید.

کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس باعث شده تا این مکتب روش و منش زندگی در داخل کشور و جبهه مقاومت در جهان اسلام شود. اینک فرهنگ دفاع مقدس افتخار همه ایرانیان و مایه مباهات امت اسلام و همه مستضعفان عالم است.

حماسه جاوید دفاع مقدس ثابت کرد که با دست خالی می‌توان در مقابل مستکبرین عالم ایستاد و به آن‌ها باج نداد؛ باید قدردان رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ شهدا و ایثارگران بود و در راستای پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و مقاومت تلاش کرد.

از دفاع مقدس ۴۳ سال می‌گذرد اما آنچه از یادها نمی‌رود ایستادگی و مقاومت عاشورائیان در کربلاهای ایران است که باید با پاسداشت هفته دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه جاوید توطئه دشمنان را در تحریف و انحراف و القای دروغ درباره دفاع مقدس خنثی کرد.

در گام اول انقلاب و روز شمار دیروز، دوران تنهایی و مظلومیت اما در عین حال مقتدارنه ایران اسلامی و دوران خیانت وابستگان به اردوگاه شرق و غرب را از سر گذراندیم. امروز با تکیه به تجارب آن دوران در گام دوم انقلاب هستیم و باید با استفاده از معارف دفاع مقدس این مسیر را با قوت و قدرت بپیماییم.

برای گرامیداشت حماسه جاوید دفاع مقدس و استفاده از مبانی این حماسه، هفته دفاع مقدس این فرصت را فراهم آورده تا آحاد مردم، تاریخ پرفراز و نشیب دفاع مقدس را بار دیگر مرور نموده و خود را محک زده و آماده تداوم راه نورانی پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس گردند.

امروز همچون دوران دفاع مقدس باید وظیفه‌شناس، تکلیف‌شناس و امام‌شناس بود و خط مقدم و دوست و دشمن را شناخت تا به هنگام نیاز به وظیفه انقلابی خود عمل کنیم و بتوان انقلاب اسلامی را با حفظ وحدت ملی و ارتقای امنیت ملی به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها