در مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد مطرح شد؛

جانشین فرمانده نزاجا: دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کرد/ نیروهای مسلح در خط مقدم خدمتگزاری به مردم هستند

امیر سرتیپ «نعمتی» گفت: نیروهای مسلح که طعم ظلم و وابستگی را چشیده بود در دوران سازندگی در کنار دولت در جهت خودکفایی در عرصه دفاعی و نظامی تلاش کردند و با هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی در این حوزه «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردند که این موفقیت مرهون دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ - 22September 2023

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش: دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کرد/ نیروهای مسلح در خط مقدم خدمتگزاری به مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی، اعضای شورای تأمین، مسئولان لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در بولوار نماز مشهد برگزار شد.

امیر نعمتی در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دشمن تصور نمی‌کرد چنین انقلابی به این وسعت شکل بگیرد و نیروهای مسلح آن دوران که شامل ارتش، شهربانی و ژاندارمری بودند در پیروزی آن نقش داشته باشند. بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ که کمر رژیم طاغوت را شکست نشانگر همراهی نیروهای مسلح با انقلاب بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از پا ننشست و توطئه‌های گوناگونی را علیه جمهوری اسلامی طرح‌ریزی کرد. هنوز ۳۶ بیشتر از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که توطئه‌های تجزیه‌طلبانه در سیستان و بلوچستان، گنبد، آمل، خوزستان و کردستان آغاز شد؛ اما ارتش جمهوری اسلامی با کمک نهادهای انقلابی که تازه شکل گرفته بودند این توطئه‌ها را در نطفه خفه کردند.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: استکبار که در حرکت‌های تجزیه‌طلبانه شکست خورده بود در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله وحشیانه همه‌جانبه‌ای را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. در شرایطی جنگ به کشور تحمیل شد که نیروهای مسلح قوام و استحکام لازم را نداشتند.

امیر نعمتی تصریح کرد: از بعد از جنگ جهانی دوم شرق و غرب هیچگاه در یک جبهه نبودند اما در جنگ تحمیلی این دو ابرقدرت برای سرکوبی نظام نوپای انقلاب اسلامی در کنار هم قرار گرفتند و کشورهایی که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع آن‌ها در منطقه به خطر افتاده از صدام پشتیبانی همه جانبه کردند.

وی گفت: در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود منافقین در شهرها ترورهای کور انجام می‌دادند و از ۱۷ هزار شهید ترور تعداد زیادی از آن‌ها مربوط به سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی که با جنگ تحمیلی همزمان شده بودند، هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت: دشمن در جنگ تحمیلی هم ناکام ماند و نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و این مرهون ایستادگی مردم و وحدت و همدلی نیروهای مسلح بود؛ بر همین اساس وظیفه داریم حماسه دفاع مقدس را گرامی بداریم.

امیر نعمتی خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی یورش ۱۴۰ جنگنده نیروی هوایی ارتش به تأسیسات حیاتی ارتش بعث در دومین روز جنگ، مقاومت ۳۴ روزه مردم، تفنگداران دریایی، سپاه خرمشهر و دانشجویان دانشگاه افسری در خرمشهر و نقش‌آفرینی لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌السلام را در شکست حصر آبادان هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دشمن را به ذلت کشاند و این حماسه به واسطه حضور در صحنه مردم و نیروهای مسلح به پیروزی رسید.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: نیروهای مسلح که طعم ظلم و وابستگی را چشیده بود در دوران سازندگی در کنار دولت در جهت خودکفایی در عرصه دفاعی و نظامی تلاش کردند و با هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی در این حوزه «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردند که این موفقیت مرهون دفاع مقدس است.

امیر نعمتی عنوان داشت: نیروهای مسلح علاوه بر حوزه دفاعی، در عرصه‌های مختلفی که نیاز کشور بوده در خط مقدم خدمتگزاری، در کنار مردم حضور داشته و نقش‌آفرین بوده است.

وی افزود: در حال حاضر آنچه که برای دفاع نیاز است توسط نیروهای متعهد و متخصص در نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود و وابستگی به هیچ کشوری نداریم که این خودکفایی جزو دستاوردهای دفاع مقدس به شمار می‌رود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه، فراجا، وزارت دفاع و بسیج نیروهای با بصیرت، ولایتمدار و متحد هستند که هریک مأموریت خود را در راستای تأمین امنیت به شایستگی انجام می‌دهند. قطعاً اگر در بدنه نیروهای مسلح وحدت و همدلی در اجرای مأموریت‌ها نبود دشمن به ایران اسلامی حمله می‌کرد.

امیر نعمتی گفت: قدرت بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح باعث خروج مفتضحانه آمریکا از کشورهای منطقه شده است.

وی در پایان تأکید کرد: نیروهای مسلح با بصیرت و وحدت، مسیری که امام خمینی (ره) و شهدا ترسیم کردند ادامه می‌دهند و با توکل بر خدا تحت هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا به قله خواهند رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار