در گفت‌وگویی تلویزیونی؛

فرمانده نهاجا: پذیرش دانشجوی خلبانی از سایر کشور‌ها در سال آینده/ به‌زودی یک اسکادران «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ملحق می‌شود

امیر سرتیپ واحدی گفت: هم‌اکنون مشغول ساخت یک اسکادران «صاعقه» هستیم و در آینده نزدیک هم یک اسکادران از هواپیمای «کوثر» به نیروی هوایی ملحق خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 23September 2023

بزودی یک اسکادران «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ملحق خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره نقش این نیرو در دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت؛ چون در تمام عملیات‌های آن دوران نیروی هوایی ارتش یا پیشتاز بود و یا نقش پشتیبانی را بر عهده داشت.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: بزرگترین عملیاتی که خلبانان نیروی هوایی ارتش با موفقیت انجام دادند، عملیات موسوم به «کمان ۹۹» است که در این عملیات، ۱۴۰ فروند هواپیما مواضعی را در داخل خاک عراق، هدف قرار دادند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: البته خلبانان این نیرو در دفاع مقدس عملیات‌های بزرگ دیگری را نیز انجام دادند که از آن جمله می‌توان حمله به پایگاه هوایی الولید (اچ ۳) در دورترین نقطه از مرز‌های کشورمان اشاره کرد؛ عملیاتی که خلبانان کشورمان با سه بار سوخت‌گیری هوایی موفق شدند با حمله به پایگاه هوایی مورد اشاره، ۶۰ فروند هواپیمای دشمن را بر روی زمین منهدم کنند.

وی اضافه کرد: همچنین انهدام ماشین جنگی منافقین در عملیات مرصاد و نیروی دریایی عراق در نخستین ماه‌های شروع جنگ تحمیلی از دیگر دستاورد‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس است. خلبانان نیروی هوایی ارتش موفق شدند در همان ماه‌های نخست شروع جنگ تحمیلی، ناو‌های جنگی عراق را در خلیج فارس منهدم سازند؛ به نحوی که رژیم بعثی تا پایان جنگ قادر به استفاده از نیروی دریایی خود نبود.

امیر واحدی یادآور شد: در آغاز جنگ تحمیلی هم خلبانان نیروی هوایی با انجام چندین سورتی پرواز، ماشین جنگی عراق را در پشت مرز‌های خوزستان متوقف ساختند.

فرمانده نهاجا گفت: امروز با استفاده از فناوری روز دنیا و بهره‌مندی از دانش نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، کار‌های خوبی در نیروی هوایی ارتش انجام شده که چنانچه اطلاع‌رسانی شود، در افزایش روحیه خوب مردم تأثیر زیادی خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگرچه اکنون هواپیما‌های جنگنده ما نسل سوم هستند، اما با تغییراتی که در آن‌ها به عمل آمده، موجب شده است که این هواپیما‌ها به‌روز شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به تغییرات سیستم‌های راداری و بمباران اشاره کرد؛ به نحوی که اکنون می‌توانیم ادعا کنیم از نیرویی سرپا و سرحال برای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا در دفاع از مرز‌های کشورمان برخورداریم.

امیر واحدی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما فقط تعویض‌کار بودیم؛ چون تمامی قطعات مورد نیاز از آمریکا می‌آمد؛ اما هم‌اکنون مشغول ساخت یک اسکادران «صاعقه» هستیم و در آینده نزدیک هم یک اسکادران از هواپیمای «کوثر» به نیروی هوایی ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: در آینده نیز خبر‌های خوبی را خواهید شنید از جمله اینکه در سال آینده دانشجوی خلبانی از سایر کشور‌ها هم می‌پذیریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها