جزئیات اولین دوره‌آموزش محقق و نویسنده ادبیات پایداری «دامون» تشریح شد

جزئیات اولین دوره‌آموزش محقق و نویسنده ادبیات پایداری «دامون» با حضور مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح و مرتضی قاضی مدیر دفتر هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری و محقق ادبیات پایداری تشریح شد.
کد خبر: ۶۱۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 23September 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری آغاز اولین دوره‌آموزش محقق و نویسنده ادبیات پایداری «دامون» با حضور مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح؛ مرتضی قاضی مدیر دفتر هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری و محقق ادبیات پایداری و نیازی در انتشارات روایت فتح برگزار شد.

در ابتدا، مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح با بیان اینکه روایت فتح از همان گذشته در حوزه ادبیات پایداری فعالیت داشته اظهار داشت: از گذشته تا کنون همیشه این انتشارات محلی برای نویسندگان بوده تا بتوانند به صورت حرفه‌ای به این حوزه بپردازند. ما همیشه در تلاش بودیم تا بتوانیم با تربیت نویسندگان در حوزه ادبیات پایداری نقش به سزایی ایفا کنیم وبه همین خاطر تصمیم گرفتیم با برگزاری دوره تحقیق و ادبیات پایداری افراد پر تلاش، مستعد و با انگیره را شناسایی و به جامعه نشر معرفی کنیم و این یک امتیاز مثبت برای تمام ناشران خواهد بود.

وی در خصوص جزئیات این دوره گفت: شروع دوره از اواخر مهر ماه خواهد بودو ثبت‌نام تا ۱۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت. دوره دامون به مدت ۸ هفته در محل انتشارات روایت فتح در بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور یحیی نیازی، مرتضی قاضی و دیگر اساتید این حوزه برگزار خواهد شد. افراد متقاضیِ ثبت نام در ابتدا یک روزمه از خود بارگذاری می‌نمایند و از بین کسانی که سابقه نسبی در این حوزه داشته باشند با مشورت اساتید تعدادی انتخاب و دوره آغاز به کار خواهد کرد و در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهینامه دوره اعطا خواهد شد.

جزئیات اولین دوره‌آموزش محقق و نویسنده ادبیات پایداری «دامون» تشریح شد

در ادامه، یحیی نیازی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایران به قله نزدیک است، گفت: باید این را بدانیم که برای رسیدن به این قله می‌توان از دفاع مقدس بهره گرفت. در حوزه دفاع مقدس یک‌سری عناصر برای بیان وجود دارد که متاسفانه این نسل در حال گذر از آن است، چون جوانان و آیندگان بیشتر به شنیده‌ها اکتفا می‌کنند، به همین خاطر باید محقق دقت بیشتری کند و با راوی همراه شود تا بتواند به بهترین نحو دفاع مقدس را به آیندگان انتقال دهد. بنده یک پیشنهاد در این زمنیه دارم، چون این کار با دفاع مقدس عجین است، علاقه‌مندانی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند حتما آشنایی با جنگ داشته باشند مانند آشنایی با محیط ایران، عراق و بین الملل در آن زمان تا بتواند به آن‌ها برای بهتر نتیجه گرفتن کمک کند.

مرتضی قاضی در این نشست با بیان اینکه همیشه در حوزه ادبیات پایداری خلا نبود چنین کارگاه‌هایی احساس می‌شود، گفت: نبود این کارگاه‌ها باعث شد تا انتشارات روایت فتح به این نتیجه برسد که چنین دوره‌ای را برگزار نماید. بنده، چون ۷ سال دست به قلم نبردم و فقط به تحقیق و پژوهش پرداختم به این نتیجه رسیدم که شاید بتوانم در این راه به این کارگاه کمکی کنم و موثر باشم. اینکه تصور شود در یک کارگاه همه اطلاعات به شرکت کننده داده شود یک خیال باطل است بلکه باید خود افراد تجربیات زیادی کسب کنند و همیشه در معرض آموزش باشند باید عزیزانی که وارد این دوره می‌شوند از ابتدا مشخص شود که علاقه به این حوزه دارند یا خیر تا بتوانند با این امتیاز موفق شوند. با توجه به اینکه در حال حاضر در جامعه دچار مشکل جنگ روایت‌ها هستیم این علاقه مندی بسیار میتواند برای موفقیت در این راه کمک کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار