رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:

ذاکران امام حسین (ع) رسانه بی‌بدیل شیعه هستند

خورسندی با اشاره به اینکه ذاکران امام حسین (ع) رسانه بی‌بدیل شیعه هستند، گفت: باید اسن افراد توانمندی ویره برای اقناع مخاطب داشته باشند.
کد خبر: ۶۱۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ - 25September 2023
ذاکران امام حسین (ع) رسانه بی‌بدیل شیعه هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مصطفی خورسندی» رئیس سازمان بسیج مداحان کشور شامگاه دوشنبه در همایش مداحان، شهرای آئینی و هیئات مذهبی استان زنجان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مداح، مومن بودن است که می‌توان این خصوصیت را از صبر بر مصائب شناخت.
 
خورسندی با اشاره به اینکه کسانی که رهروان راستین حضرت زینب (س) هستند به راحتی لب به شکوه باز نمی‌کنند، عنوان کرد: مومن هم خود صبور است و هم دیگران را به صبر دعوت می‌کند.
 
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه دیدن و نگاه کردن فرق دارد، ابراز کرد: حضرت زینب (س) بعد از جریان عاشورا فرمود: «ما رایت الی جمیلا» و باید اینگونه ابعاد مختلف وقایع دینی و سایر موارد را واکاوی کرد.
 
وی متدین بودن را از دیگر ویژگی‌های مداح برشمرد و گفت: یکی دیگر خصوصیات مومن شکرگزاری او از نعمات خداوند است و باید هر لحظه سپاسگزار خدای متعال باشد.
 
خورسندی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل که باید به آن توجه کنیم عمق بخشیدن به دانش در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: اقناع جوان امروز متفاوت از گذشته است و به همین منظور برای عمق‌بخشی به مطالب و آمادگی مطالبات روز جوانان، به طور ویژه به این موضوع پرداخته شود.
 
وی ادامه داد: لازمه این امر این است که کاریکاتوری بزرگ نشویم و باید ذاکرین و بسیح مداحان ابعاد مختلف دانش در حوزه ادبیات، آموزش ردیف‌های آغازی و سایر موارد را مورد توجه قرار دهند، به خصوص امروزه عمق بخشی در حوزه مباحث سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین مسئله‌ای بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در بحث راهیان پیشرفت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ چراکه یک اردوی مناسب برای برسی وضع موجود و واقعیات کشور است.
 
وی یادآور شد: امروزه رسانه‌های بیگانه ضعف‌های کشور را بزرگ‌نمایی می‌کنند و اگر ما از داشته‌ها خود غافل باشیم و نمی‌توانیم آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم.
 
خورسندی ذاکران امام حسین (ع) را رسانه بی‌بدیل شیعه خواند و گفت: این افراد در همه جلسات چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند و توانمندی آن‌ها نیز برای ارائه مطلب باید ویژه باشد و اگر ما از شرایط موجود جامعه و ظرفیت‌ها بی‌اطلاع باشیم نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه جوان امروز از ما انتظار دارد که او را قانع کنیم، عنوان کرد: دانش مداح و ارائه مطالب در ابعاد باید مختلف اثربخش باشد.
 
رئیس سازمان بسیج مداحان اخلاص، ادب و اخلاق را از دیگر خصوصیات مداح دانست و افزود: زندگی اباعبدالله الحسین (ع) پر از عشق و محبت و این موضوع در ارتباط با اعضای خانواده مشهود است.
 
وی با تاکید بر اینکه جذب به امام حسین (ع) را باید از خود و خانواده آغاز کنیم، تصریح کرد: کلید واژه موفقیت در جذب این لست که بدی‌های دیگران را بپوشانیم و خوبی‌ها را فریاد بزنیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار