نمایشگاه عکس و فیلم دفاع مقدس در رفسنجان افتتاح شد

آیین افتتاحیه نمایشگاه فیلم و عکس دفاع مقدس شامگاه گذشته سوم مهرماه در سینمای گلستان امین برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ - 26September 2023

نمایشگاه عکس و فیلم دفاع مقدس در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه فیلم و عکس با حضور مسئولان استانی گشایش یافت.

«امیر موحدی» مسئول بسیج هنرمندان رفسنجان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: رویداد چند منظوره «یاد یاران» با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان از سوم تا هفتم مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ دایر است.

وی افزود: رویداد «یادیاران» شامل اکران دو فیلم دفاع مقدس و اکران و نقد فیلم‌های کوتاه است و این برنامه از  فردا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ آغاز و تا جمعه هفتم مهر ادامه خواهد داشت. 

موحدی بیان کرد: برپایی نمایشگاه عکس که ۴۰ اثر منتخب سال ۱۴۰۲ بر مبنای شهید شاخص سال انتخاب شده‌اند از جمله برنامه‌های این هفته است و عکس شاخص شهید امسال در رفسنجان متعلق به شهید احمد امینی و همرزمان ایشان است و آثار نیز توسط بسیجیان هنرمند جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: مستندسازی هفته دفاع مقدس ۱۴۰۲ توسط اعضای بسیجیان انجمن فیلم شهید محمد رضایی در این رویداد انجام می‌شود و همچنین کارگاه فیلمسازی با موبایل در حال برنامه‌ریزی و کارگاه فیلمنامه نویسی نیز در حال برگزاری برای عموم مردم است.

موحدی گفت: نمایشگاه کتاب آثار منتخب سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های هفته فیلم و دفاع مقدس است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهیه و برای عموم مردم برپا شده است. یک مجموعه کتابچه «یادیاران» دفترهای اول و دوم توسط  تیم پژوهشی بسیج هنرمندان در حال شکل گیری است که در این کتابچه یاد و خاطره شهدا به صورت یک دفترچه به تصویر کشیده می‌شود و پیش بینی می‌شود تا ۸۰ نسخه که تولید شود تمام شهدای رفسنجان پوشش داده می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان رفسنجان از ساخت مجموعه کلیپ‌های روایت «یادیاران» خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار سنت شکنی خواهیم کرد و به جای اینکه مستند شهید به صورت مصاحبه‌ای باشد یکی از خاطرات شهید را به صورت داستانی و بازیگر به تصویر کشیده می‌شود که اولین قسمت با شهید حاج علی محمدی پور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها