در دیدار با مسئولین مجموعه فرهنگی خیمه‌الانتظار؛

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی: وظیفه منتظر واقعی تربیت نیرو و مقابله با دشمنان امام زمان (ع) است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: در عرصه تقابل استکبار جهانی، ما باید جلوی جبهه باشیم، این خط را باید در جامعه جا بیندازیم و برایش نیرو تربیت کنیم، همه عظمت خیمةالانتظار در تربیت نیرو با روحیه مبارزاتی در این خط است.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ - 26September 2023

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: وظیفه منتظر واقعی، تربیت نیرو و مقابله با دشمنان امام زمان (ع) است/ خیمةالانتظار در تربیت نیرو فعال شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از مسئولین مجموعه فرهنگی خیمه‌الانتظار که به‌مناسبت آغاز امامت و خلافت امام زمان (عج) برگزار شد، اظهار داشت: پس از نامه آخر امام زمان (عج) و اعلام آغاز غیبت کبری، دیگر هیچ اثری از آثار وجودی حضرت به‌طور ملموس برای کسی وجود نداشت و مهم، ایمان و باور ما نسبت به وجود و حضور حضرت تا این زمان و انتظار ظهور و فرج حضرت است.

وی با بیان این‌که حضرت یک مسیر ارتباطی برای ما مشخص کردند و آن مسیر ارتباطی، مجتهد جامع‌الشرایط و ولی فقیه است که حجت امام زمان (عج) است و باید به او مراجعه شود، ادامه داد: رگه ارتباطی ما با امام زمان (عج) ولی فقیه است اما این به معنای رها کردن ما نیست که حضرت از ما فاصله دارند و به ما رسیدگی نمی‌کنند، در زیارت جامعه کبیره می‌فرمایند «ما به فکر شما هستیم، هم به فکر دنیای شما و هم به فکر آخرت شما هستیم».

حضور همیشگی امام زمان (ع) در جمع شیعیان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که امام زمان (عج) در همه جا و همه زمان در کنار ما حضور دارند، متذکر شد: داستان‌های جزیره خضراء و بحر ابیض که حضرت به نقطه‌ای رفتند و با خانواده خود زندگی می‌کنند به هیچ وجه با مبانی اعتقادی ما نمی‌سازد، حضرت در جمع ما هستند، در همه مشکلات و مسائلی که برای شیعه پیش می‌آید دخالت دارند و خودشان مسائل را مدیریت می‌کنند.

علم‌الهدی با اشاره به فضای تهاجمی دشمنان اسلام علیه اسلام و انقلاب اسلامی، اضافه کرد: وضعیت ما در هیچ زمانی مثل الان نبوده همه دنیا به سر ما بریزند و در عین حال ما لحظه به لحظه پیروز بیرون می‌آییم، این نیست که بگوییم سیاست ما چنین و چنان است، این سر انگشت معجزه‌آسای خود حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: آنجایی که حضرت بخواهند جریانات را رهبری کنند و پیش ببرند، خودشان وارد عملیات می‌شوند، مسائل بسیار و موارد متعددی در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داریم که خود حضرت عملیات را انجام دادند؛ زیرا بسیاری جاها از دست کسی کاری برنمی‌آید.

پایگاه فعالیت برای امام زمان (ع) باشید

امام جمعه مشهد با بیان این‌که خیمةالانتظار زمانی خیمةالانتظار می‌شود که همکار امام زمان (عج) شده و وارد فعالیت شود، ابراز داشت: خیمةالانتظار اگر پایگاه امروز امام زمان (عج) شد، مورد نظر حضرت قرار می‌گرد در غیر این‌صورت اگر در یک پهنه عظیم برنامه، فعالیت، جدیت و کار کردن باشد اما به درد امروز امام زمان نخورد، مورد توجه حضرت قرار نمی‌گیرد.

علم‌الهدی ادامه داد: شما خدمات زیادی انجام می‌دهید و ان‌شاءالله خدا این خدمات را از شما قبول کند، اما زمانی مؤثر است که به درد خدمت امروز حضرت بخورید و آن، مقابله با دشمنان حضرت در عرصه دنیاست، امروز همه قدرت‌های دنیا بسیج شده‌اند تا آقا تشریف نیاورند و قدرت را به دست نگیرند.

دشمنی با اسلام بر سر آقایی بر جهان

وی به بیان این‌که تفاوتی در استکبار غرب و شرق وجود ندارد، یادآور شد: همه دنیا تلاش می‌کنند آقا و سرور دنیا شوند، اما در نتیجه اعتقادی که ما داریم، رهبری بر جهان توسط امام زمان (عج) انجام می‌شود از این رو همه دنیا با ما دشمنی دارند؛ زیرا به دنبال آقایی و سروری خود بر دنیا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آنچه آدم را به‌صورت نوکر به‌روز امام زمان درمی‌آورد این است که در عرصه تقابل استکبار جهانی، ما جلوی جبهه باشیم، آخر صف نباشیم، این خط را باید در جامعه جا بیندازیم و برایش نیرو تربیت کنیم، همه عظمت خیمةالانتظار در تربیت نیرو با روحیه مبارزاتی در این خط است.

نیروی کارآمد و مبارز تربیت کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر نیروی کارآمدی بود که ظرفیت علمی و قدرت اندیشه بالایی داشت، تحت تأثیر نواندیشی و نوگرایی قرار نگرفت و پشت ولایت فقیه ایستاد، خدمت و مبارزه کرد، این نیرو مؤثر است.

علم‌الهدی با بیان این‌که خیمةالانتظار باید کانون خدمت به‌روز برای امام زمان باشد، اظهار داشت: همه فعالیت‌های اجتماعی شما در مسیر نوکرسازی برای امام زمان باشد، خدمات اجتماعی را با دست کسی انجام دهید که در مقام نوکری امام زمان (عج) دو هدف داشته باشد، یکی جذب افراد برای مکتب ولایی امام زمان و دوم، جنگیدن و مبارزه کردن با دشمنان ایشان.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار