استاندار کرمانشاه:

شهرستان گیلانغرب نگین مقاومت غرب کشور است

«صحرایی» گفت: شهرستان گیلانغرب یکی از پرافتخارترین شهرهای ایران اسلامی و نگین مقاومت غرب کشور است و مردم این منطقه نقش مقاومت از هویت، جان، مال و ناموس مردم ایران اسلامی را برعهده گرفتند.
کد خبر: ۶۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ - 26September 2023

استاندار کرمانشاه: شهرستان گیلانغرب نگین مقاومت غرب کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در آیین گرامیداشت روز مقاومت مردم گیلانغرب و کنگره سردار شهید «صفر خوشروان» و ۷۵۰ شهید این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محلمرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلانغرباین شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: همه مردمانی که با اندکی تفاوت در شهرهای مقاوم غرب استان کرمانشاه زندگی می کنند یک هویت جمعی و تاریخ مشترک داریم که برای اینکه امروز و فردا زندگی بهتری برای خود و فرزندان و نسل های بعد رقم بزنیم باید تاریخ و شناسنامه خود را فراموش نکنیم و آن را به یاد داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه، شهرستان گیلانغرب را یکی از پرافتخارترین شهرهای ایران اسلامی و نگین مقاومت غرب کشور دانست و گفت: مردم این منطقه نقش مقاومت از هویت، جان، مال و ناموس مردم ایران اسلامی را برعهده گرفتند و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و دین خود به انقلاب و نظام را به خوبی ادا کردند.

وی با اشاره به زمان پر از خفقان و تاریکی حکومت طاغوت، اظهار کرد: روزگار مردم در دوران طاغوت به واسطه حضور حاکمانی فاسد و ظالم سیاه شده بود که به لطف الهی و نفس امام (ره) و به برکت خون شهدا، سال های تاریک از ما گذشت و مردم اراده کردند و توانستند روی پای خود بایستند و به محض اینکه لذت پیروزی و استقلال را دریافت کردند جهان استبداد و ظلم و کفر راضی نشدند و جنگی نابرابر را بر کشورمان تحمیل کردند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مقاومت مردم گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: تقدیم ۷۵۰ شهید که ۱۰۰ نفر از آنها از جامعه غیور زنان هستند و ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و جامعه بزرگ ایثارگران، آزادگان و شهدایی که اسم هر یک از آن ها بزرگ و گرامی داشته می شود و بانوانی که «فرنگیس حیدرپور» یکی از آن ها است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب این بانو باید بزرگ و گرامی داشته شود از افتخارات گیلانغرب است و از این رو ما باید قدرشناس همه مردان و زنانی باشیم که تلاش کردند تا با این امنیت امروز دور هم جمع شویم.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه ساختن آینده مدیون راهی است که انسان آن را انتخاب می کند و اگر راه حقیقت ،آزادگی و استقلال را انتخاب کند ،حتما مخالفان و دشمنانی خواهد داشت، افزود: ما مردم انتخاب کردیم مستقل زندگی کنیم و این بدخوه دارد و از این رو برای تداوم این مسیر، مردم ایران اسلامی، کرمانشاه و گیلانغرب باید کماکان راه پر افتخار شهدا را ادامه دهند و این نیاز به تلاش، امید و کوشش جمعی و افتخار آفرینی دارد تا آینده درخشانی را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: از چهارم مهر سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۴۰۲ کماکان راه شهادت و ایثار باز است و در این سال ها شهدایی برای امنیت، عفاف، ناموس، سلامت و برای دفاع از حرم از درون همین جامعه بلند می شوند یعنی راه عزت و سعادت بسته نشده و تمام شدنی نیست و اگر انتخابمان راه سعادت است باید کماکان در همین مسیر تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا باید همراه با تلاش بیشتر باشد و هر کس به شهدا نزدیک تر است باید بیشتر کوشش کند چون شهدا عزادار نمی خواهند آن ها (عند ربهم یرزقون) هستند و با انبیا و اهل بیت (ع) همنشین هستند و از این رو وظیفه داریم پیرو و راهرو شهیدان باشیم و این نسخه شفابخش ما است.

صحرایی با بیان اینکه خواسته مردم گیلانغرب برای ثبت حماسه این مردم در تقویم رسمی کشور را پیگیری می کنم، گفت: ثبت این حماسه به شرطی اثر گذار است که نسل های بعدی ما آن را در رفتار ما همچنان ببینند.

وی اظهار کرد: گیلانغرب امروز مفتخر به حضور و میزبانی زائران امام حسین (ع) است که از این شهرستان عبور می کنند و این افتخار و نعمت است و ما باید قدرشناس این مهم باشیم.

صحرایی گفت: ما در استان کرمانشاه مساله و مشکل زیاد داریم ولی یادتان نرود کجا بودید و به کجا رسیدید چون ما قبل از انقلاب اسلامی چیزی برای افتخار نداشتیم اما عزت امروز را شهدا برای ما ایجاد کرده اند و استان کرمانشاه و گیلانغرب امروز از افتخارات ایران اسلامی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: امروز گیلانغرب سبز و مردم این منطقه از گاز خانگی برخوردار هستند و همچنین از ۱۴۰ روستای این شهرستان تعداد ۱۲۰ روستا آسفالت شده و از این رو با تلاش و همراهی شما گام به گام برای پیشرفت چهره منطقه پیش می رویم.

استاندار کرمانشاه پس از پایان این مراسم از روستای چشمه پهن رشید و مسیر دهستان چله از توابع شهرستان گیلانغرب بازدید و در کلاس درس این روستا در جمع دانش آموزان حضور یافت و در ادامه با حضور در مزار شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان گیلانغرب به ساحت مقدس این شهدای والامقام ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار