رهبر جریان حکمت ملی عراق مطرح کرد؛

لزوم اعمال حاکمیت دولت در هر وجب از خاک عراق/ باید در برابر تفرقه افکنان هوشیار باشیم

«حکیم» با تاکید بر ضرورت اعمال حاکمیت دولت بر هر وجب از خاک عراق خواستار هوشیاری عراقی‌ها در برابر توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی دشمنان شد.
کد خبر: ۶۱۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ - 27September 2023

لزوم اعمال حاکمیت دولت در هر وجب از خاک عراق/ باید در برابر تفرقه افکنان هوشیار باشیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در کنفرانس مجمع عمومی اتحادیه میهنی اقلیم کردستان با تاکید بر اینکه ما راهی جز حمایت از نهاد حکومت و حفاظت از اقتدار و حاکمیت آن نداریم و این حمایت منحصر به یک گروه و طیف نمی‌شود بلکه مسئولیت همگان است، اظهار داشت: حاکمیت دولت باید در هر وجب از خاک عراق اعمال شود و هیچ شهری از این موضوع مستثنا نیست، امنیت سلیمانیه و اربیل و دهوک همان امنیت بصره و بغداد و موصل است.

حکیم در ادامه یاد مرحوم جلال طالبانی، رهبر تاریخی اتحادیه میهنی کردستان را گرامی داشت و ادامه داد: طالبانی مسیری ملی برای این حزب ترسیم کرد که در حفاظت از هویت عراق و وحدت کلمه در سخت‌ترین بحران‌هایی که عراق در روند تأسیس نظام دموکراتیک پس از ۲۰۰۳ تجربه کرد سهم بزرگی داشت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق مرحوم طالبانی را آرمان‌گرایی واقع‌بین دانست که به تعبیر مرجعیت عالی شیعه «سوپاپ اطمینان مردم عراق» در دفاع از وحدت و یکپارچگی‌شان بود.

وی در ادامه تصریح کرد که ما در بغداد و دیگر استان‌های عراق، در نظر به اقلیم کردستان عراق نشانه‌های آینده‌ای درخشان می‌بینیم که همه ملت عراق را کنار هم می‌نشاند و آنان را در مسیر ساخت حکومت فدرال قدرتمند و منسجم عراق یکپارچه می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که اگر کردستان قوی و منسجم نباشد بغداد هم قوی نخواهد بود، و همین وضع به صورت معکوس هم صادق است. ما فرزندان میهنی واحد و دینی واحد هستیم و تاریخ و سرنوشتی واحد خواهیم داشت.

حکیم خاطرنشان کرد که ما با وجود چالش‌های بسیار فرصت‌های بسیاری هم داریم، نمی‌توان دشواری‌ها و مشکلات متراکم را نادیده گرفت، اما نباید خود را اسیر آن‌ها کنیم و در برابرشان دست‌بسته بمانیم بلکه باید به سمت فضا‌های واقعی برای شکوفایی کشور پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه ما راهی جز حمایت از نهاد حکومت و حفاظت از اقتدار و حاکمیت آن نداریم و این حمایت منحصر به یک گروه و طیف نمی‌شود بلکه مسئولیت همگان است، گفت: حاکمیت دولت باید در هر وجب از خاک عراق اعمال شود و هیچ شهری از این موضوع مستثنا نیست، امنیت سلیمانیه و اربیل و دهوک همان امنیت بصره و بغداد و موصل است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان هشدار داد که باید درباره دست‌های پشت پرده که قدرت عراق را با ایجاد تفرقه هدف قرار می‌دهند، هوشیار باشیم. این بزرگ‌ترین خطری است که امنیت ملی عراق را تهدید می‌کند و صلح و امنیت اجتماعی در عراق را با خطرات بزرگ روبرو می‌کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار