شهردار مشهد:

خانواده‌های ایثارگران بهترین الگوی خدمت ایثارگرانه هستند

«قلندر شریف» گفت: الگوسازی از شهدا و ایثارگران در عرصه خدمت باید پررنگ‌تر شود و سایرین برای خدمت ایثارگرانه باید از خانواده ایثارگران درس بگیرند.
کد خبر: ۶۱۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ - 28September 2023

خانواده‌های ایثارگران بهترین الگوی خدمت ایثارگرانه هستندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدرضا قلندر شریف» شهردار مشهد در مراسم تکریم خانواده شهدای شاغل در شهرداری مشهد که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: افتخارات مرهون صبر و تحمل پدران و مادرانی است که با افتخار، فرزندان خود را به اسلام و نظام اسلامی تقدیم کردند. هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی‌ها، باید درسی مهم برای ما باشد و نه این که صرفا به برگزاری مراسم بزرگداشت نام و یاد شهدا اکتفا کنیم.

وی با اشاره به این که هدف از یادآوری روز‌های پرافتخار دفاع مقدس، باید درس‌هایی باشد که از آن روز‌ها می‌گیریم، خاطرنشان کرد: این موضوعات باید همواره در سطح جامعه یادآوری و فرهنگ‌سازی شود و مسئولان و به خصوص افرادی که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند، در این زمینه وظیفه دارند.

شهردار مشهد ادامه داد: گاه با مرور خاطرات روز‌های دفاع مقدس، این سوال به ذهن می‌رسد که چه انگیزه‌ای وجود داشت که مردم با همه توان خود در صحنه حضور داشتند و پای کار اسلام و انقلاب آمدند. جوانانی که التماس می‌کردند به جبهه بروند و حتی تاریخ تولد خود را در شناسنامه تغییر می‌دادند تا بتوانند به جبهه بروند.

قلندر شریف گفت: باید آن افراد و آن روز‌ها را با عملکرد خود مقایسه کنیم و از آن روز‌ها درس بگیریم. این که شهدا چگونه از خود گذشتند و ما چگونه خدمت می‌کنیم. اگر الگو شهدا هستند، باید برای خدمت صادقانه و ایثارگرانه التماس کنیم و از هم سبقت بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت امروز جامعه در ابعاد مختلف، به برکت روحیه ایثارگرانه بوده است. البته حتما ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت برطرف شود.

شهردار مشهد ابراز داشت: فرهنگ ایثار شهادت در زمان‌های مختلف وجود داشته و همچنان جریان دارد. از شهدای ترور و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرفته تا شهدای مدافع حرم و سلامت و امنیت، همه صادقانه خدمت کردند و آرزوی آن‌ها شهادت بود.

قلندر شریف خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در شهرداری مشهد گفت: شما باید نماد خدمت صادقانه و خالصانه باشید که اینگونه هم هست. ما نیز قدردان ایثارگران هستیم چراکه دلبسته‌ترین افراد در حوزه خدمت، خانواده ایثارگران هستند.

وی تأکید کرد: الگوسازی از شهدا و ایثارگران در عرصه خدمت باید پررنگ‌تر شود و سایرین برای خدمت ایثارگرانه باید از خانواده ایثارگران درس بگیرند. ارائه خدمات به ایثارگران هم وظیفه‌ای است که باید انجام شود.

شهردار مشهد ابراز داشت: اگر مردم در مقاطع مختلف به‌عنوان پایه نظام حضور نداشتند، ایران اسلامی در این مرحله از اقتدار نبود. پیشرفت‌ها، برگرفته از روحیه ایثار و شهادت است و بسیاری از افراد و خدمات آن‌ها هم پس از شهادت آن‌ها شناخته می‌شوند.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم، به خون شهدا و ایثارگری‌های ایثارگران و جانبازان و آزادگان خیانت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار