رصدخانه «شاخص‌های شهری» مشهد به بهره‌برداری رسید

رصدخانه «شاخص‌های شهری» مشهد با هدف جمع‌آوری آمار روز برای تصمیم‌گیری مناسب مدیران همزمان با هفته آمار و برنامه‌ریزی طی مراسمی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ - 21October 2023

رصدخانه «شاخص‌های شهری» مشهد بهره‌برداری شدبه گزارش دفاع‌پرس، از مشهد، «محمدرضا قلندر شریف» شهردار مشهد در این مراسم با بیان اینکه شهر‌ها نیازمند توسعه پایدار هستند، اظهار داشت: در مشهد نیز غفلت‌هایی در مسیر توسعه شهری رخ داده است.

وی ادامه داد: به طور مثال حرم رضوی به عنوان مرکزیت توسعه شهر مشهد مورد غفلت واقع شده و شهر به سمت غرب توسعه یافته است.

شهردار مشهد بیان داشت: حاشیه‌نشینی نیز نتیجه این غفلت است، لذا تلاش می‌شود شهر به سمت شرق توسعه یابد تا توسعه پایدار همه جانبه در شهر ایجاد شود.

قلندر شریف گفت: نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه شهر هستیم که این مهم در شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفته است، چراکه اطلاعات دقیق و آمار به روز لازمه برنامه‌ریزی صحیح است.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی مشهد سال گذشته ابلاغ شد، اما چون بر اساس اطلاعات یک دهه قبل بوده نیازمند بازنگری است.

شهردار مشهد ادامه داد: از این رو خانه شهری مشهد با هدف به روز رسانی لحظه‌ای آمار و اطلاعات مورد نیاز شهر فعال شده و لایه‌های آماری این رصدخانه باید تکمیل شود.

لازمه اخذ تصمیمات صحیح؛ ارائه آماد مناسب

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم ابراز داشت: چنانچه آمار و داده‌ها مناسب نباشد، تصمیمات صحیح گرفته نخواهد شد.

فاطمه سلیمی افزود: باید حوزه‌های آمار و پژوهش به اجرا نزدیک شود، از این رو در رصدخانه شهری مشهد ٤٠٠ لایه اطلاعاتی از بخش‌های مختلف برای استفاده در مدیریت شهری استفاده شده است.

وی اضافه کرد: آمار وقتی مفید است که خروجی اجرایی داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان: کارخانه نوآوری مشهد مکانی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فعالان دانشگاهی در مسیر حل مشکلات شهری است و از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌شود.

رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد در کارخانه نوآوری این شهر واقع در میدان کوثر مشهد افتتاح شد.
یکم آبان ماه به نام روز ملی آمار و برنامه‌ریزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار