شهردار مشهد خبر داد؛

اجرای ۲۰ المان با موضوع شهادت و زیارت در مشهدالرضا (ع)

قلندر شریف گفت: در آستانه فرارسیدن این نوروز که با ماه مبارک رمضان تقارن دارد ۲۰ المان ویژه که حاوی پیام‌های مناسبتی همچون ایثار و شهادت و همچنین زیارت است به صورت دائم در مشهدالرضا اکران می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ - 06March 2024

اکران ۲۰ المان با موضوع شهادت و زیارت در مشهدالرضابه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدرضا قلندرشریف» شهردار مشهد و دبیر کمیته خدمات شهری در مانور قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران خراسان رضوی که امروز در محل اداره‌کل حمل‌و‌نقل جاده‌ای برگزار شد، با اشاره به همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت، اظهار داشت: در راستای ماموریتی که در ستاد استانی خدمات سفر و در کمیته خدمات شهری داریم، ستاد مناسبت‌های شهری با هشت کمیته در زیرمجموعه آن در شهرداری دایر شد که انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش مراسم و برنامه‌های استقبال از بهار و ستاد خدمات سفر استان، ۲۳۰ خدمت در شش حوزه تعریف شده است که شامل حوزه‌های زیارت و خدمات سفر، خدمات شهری، فضای سبز، زیباسازی و المان‌های شهری، ترافیک و حمل‌ و نقل و جشنواره‌ها برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی که با توجه به مناسبت‌ها برنامه‌‎ریزی و انجام خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: از پنج ماه گذشته برنامه‌های استقبال از بهار را به‌صورت ویژه در ستاد مناسبت‌های شهری شهرداری پیگیری و بیش از یک ماه است که در مشهد شهرتکانی آغاز شده است. از شهروندان خواهش داریم مراقب همکاران ما که در حال شهرتکانی ویژه و کار هستند، باشند، به‌ویژه رانندگان دقت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه اقدامات ویژه و خاص در حوزه فضای سبز و نظافت و گل‌آرایی در شهر در حال انجام است، گفت: ۱۵ میلیون بوته گل فصلی در حال کاشت است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال جشنواره «المان‌های گل» در مشهد برپا می‌شود و بیش از هزار و ۱۰۰ المان گل در مشهد برپا می‌شود، تعدادی از این‌ها به صورت ویژه و جدید است و تعدادی نیز بازسازی و نوسازی المان‌های قبلی است که در جای جای شهر مشهد نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ گلدان شهری آماده و در سطح شهر جانمایی می‌شوند. علاوه بر آن دو هزار و ۲۰۰ گلدان شهری در منطقه ثامن جانمایی خواهند شد تا فضایی بسیار بانشاط برای زائران فراهم شود.

قلندرشریف گفت: ۳۵۰ المان شهری که توسط هنرمندان پرتوان مشهدی طراحی و اجرا شده در حوزه‌های مختلف جانمایی شده و از ۲۰ اسفندماه نصب خواهد شد. ۲۰ المان ویژه دائم نیز در شهر نصب خواهد شد که حاوی پیام‌های ویژه مناسبتی همچون ایثار و شهادت و زیارت است.

شهردار مشهد با بیان اینکه سال گذشته جشنواره نور در کوهسنگی برگزار شد، افزود: امسال جشنواره نور و رویدادهای تاریخی و مذهبی برای نخستین‌بار به طور ویژه و گسترده در کشور با وسعت شش هکتار در کوهسنگی برگزار می‌شود. همچنین در حوزه‌ فرهنگی جشنواره‌های مختلف در سطح شهر با محوریت مساجد و مدارس تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به حوزه حمل‌و نقل، گفت: بسیج ویژه‌ای را در ایام نوروز در این حوزه داریم، همچنین در ایام خاص سرویس‌دهی رایگان اتوبوس و قطار شهری را خواهیم داشت. همچنین در موضوع تاکسیرانی نیز نظارت ویژه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها