مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی مطرح کرد؛

احصا خاطرات والدین ۵ هزار شهید خراسان رضوی

حجت‌‌الاسلام «حسن‌زاده» گفت: باتوجه به اینکه ماهانه ۴۷ نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم نهضت ثبت خاطرات شهدا آغاز شده که تاکنون خاطرات ۵ هزار نفر از والدین شهدای استان احصا شده است.
کد خبر: ۶۱۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ - 28September 2023

احصا خاطرات والدین ۵ هزار شهید خراسان رضویبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در آیین تکریم و معارفه رئیس بنیاد شهید شهرستان گناباد که در سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی امام خمینی (ره) و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت غیرت داشتن است و امروز دشمن این غیرت را هدف قرار داده است.

وی افزود: ملت ما راه عاشورایی را ادامه داده و برخی تصور می‌کنند نسل جوان ما از دست رفته در حالی که برخی از آن‌ها حماسه می‌آفرینند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در هشت سال دفاع مقدس دشمن مشخص بود ولی در فتنه‌های اخیر دشمن مشخص نیست و شاهد بودیم برخی‌ها در کشور دارای سمت‌هایی بودند ولی درگیر فتنه شدند.

حسن‌زاده عنوان کرد: در زمان داعش هم شاهد بودید که خط غیرت و جهاد در جوانان ما بیشتر و مستحکم‌تر ادامه پیدا کرد و این نشان می‌دهد هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند. امروز مرزهای جغرافیایی ایران آنچه چیزی نیست که روی نقشه است مرزهای ایران شیعیان در کل جهان است و امروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از مظلومین عالم دفاع می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: ما خدمتگزار خانواده شهدا تنها نیستیم بلکه خدمتگزاران صاحبان آخرالزمان هستیم و مفتخریم که خادم ۱۸ هزار شهید و ۳۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان هستیم و از جمعیت شش میلیون نفری استان همگی با خانواده شهدا نسبت دارند.

وی بیان داشت: بیشتر شهدا، جانبازان و ایثارگران خراسان رضوی دارای همسر و خانواده بوده‌اند که نشان می‌دهد که آن‌ها نسبت به خانواده علقه داشته‌اتد ولی برای رسیدن به مقام قرب الهی در این راه قدم نهاده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: رویکرد ما تحولی است و در یکسال گذشته خدمات توانبخشی به شش هزار و ۸۲۷ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته و پنج هزار و ۱۲۱ نفر خدمات بالینی دریافت کرده‌اند که رشد ۷۴ درصدی داشته، اشتغال رشد ۲۴۴ درصدی داشته و تبدیل وضعیت هزار و ۱۱۸ نفر در استان صورت گرفته و برخی دستگاه‌ها هنوز عمل نکرده‌اند که اگر عمل نکنند شکایت خواهیم کرد.

حسن‌زاده بیان داشت: مددکاری ۴۰۱ جلسه برای ۲۵ هزار نفر صورت گرفته و هفت جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده که ۶۵ مصوبه داشته که یک مورد آن جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار در خراسان رضوی بود که بعد از سه ماه فراخوان از ۳۰ کشور بیش از هزار و ۲۰۰ اثر رسید که حتی از آمریکا فیلم داشتیم که ۱۷۰ فیلم در مورد حجاب بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خراسان رضوی تنها استانی است که فیلم سینمایی ساخته و استقبال خوبی هم از آن شد و قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شده است. در ایام اربعین زیارت نیابتی از سوی شهدا انجام گرفت که خراسان رضوی در بیشتر زیارتگاه‌ها حضور داشت و موکب خادم الشهدا برپا شده بود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ماهانه ۴۷ نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم نهضت ثبت خاطرات شهدا آغاز شده که خاطرات پنج هزار نفر از والدین شهدای استان احصا شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۱۸ هزار مزار شهید رتبه ۲۳ کشور را در حوزه مرمت و بازسازی گلزار شهدا دارد بابت این شرایط خجالت‌زده خانواده شهدا هستیم. از سفر دولت و استاندار جمعا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که هنوز تخصیص نیافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها