در گفت‌و‌گوی اختصاصی با دفاع‌پرس؛

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: دفاع مقدس بهترین مولفه برای تقویت هویت ملی و دینی/ تحریف دفاع مقدس از اهداف ویژه دشمنان است/ امروز جوانان ما با جبهه‌ای وسیع مواجه هستند+ فیلم و تصاویر

کاظمی گفت: در دفاع مقدس همه اقشار در همه سطوح زنان، مردان، دانش آموزان و دانشجویان، کشاورزان، کارگران و صنعتگران حضور داشتند و دفاع مقدس یکی از بهترین مولفه‌های تقویت هویت ملی، دینی و مولفه‌های انسجام فرهنگی و اجتماعی کشور است و همه به آن افتخار می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۹ - 01October 2023

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: «علیرضا کاظمی» قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.

در خلال این بازدید فرصتی فراهم شد برای انجام گفت‌و‌گویی داشتیم که ماحصل آن‌را در ادامه می‌خوانید.

دفاع‌پرس: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، امروز آیا توانسته‌ایم این فرهنگ را در جامعه جاری و ساری کنیم؟

رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان پس از دفاع مقدس برگی زرین، ماندگار و جاودانه‌ای را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند؛ تمامی دستاورد‌هایی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آورده است در سایه دفاع مقدس است.

رشد و توانمندی علمی، نظامی، اقتصادی، سیاسی فرهنگی و اجتماعی مدیون مقامت رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس است؛ امروز موضوع دفاع مقدس فرابخشی، فراجناحی، فراقشری، فراگیرو فراجغرافیایی است و متعلق به ارگان و شهری نیست.

در دفاع مقدس همه اقشار در همه سطوح به میدان مقابله با دشمن آمدند

در دفاع مقدس همه اقشار در همه سطوح زنان، مردان، دانش آموزان و دانشجویان، کشاورزان، کارگران و صنعتگران حضور داشتند و دفاع مقدس یکی از بهترین مولفه‌های تقویت هویت ملی، دینی و مولفه‌های انسجام فرهنگی و اجتماعی کشور است و همه به آن افتخار می‌کنند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: دفاع مقدس بهترین مولفه برای تقویت هویت ملی و دینی/ تحریف دفاع مقدس از اهداف ویژه دشمنان است/ امروز جوانان ما با جبهه‌ای وسیع مواجه هستند

دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا فرهنگ دفاع مقدس در جامعه کم‌رنگ شود

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس یک گنجینه بسیار عظیم هست و می‌توان سال‌های سال از آن بهره‌مند شد و هر چقدر وارد موضوعات دفاع مقدس می‌شویم به ارزش‌های آن بیشتر پی می‌بریم و تا زمانی که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما جاری و ساری باشد مطمنن در مقابل استکبار سربلند خواهیم بود و همیشه پیروز میدان خواهیم و دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا این فرهنگ در جامعه کم‌رنگ شود و مورد بی توجهی قرار گیرد.

امام خامنه‌ای بار‌ها و بار‌ها تاکید فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد یک باید در مقابل دشمنان و استکبار ایستاد و نگذاریم این فرهنگ دچار فراموشی شود.

دفاع‌پرس: با توجه به جنگ شناختی و ترکیبی دشمن علیه جوانان و نوجوانان کشورمان فرهنگ دفاع مقدس تا چه میزان می‌تواند ابزاری برای مقابله با جنگ دشمن باشد؟

شهدای دانش آموز از جمله شهیدان «بهنام محمدی» و «حسین فهمیده» بهترین الگو و اسوه برای دانش آموزان و تمامی جوانان و نوجوانان که دفاع مقدس را درک نکردند، هستند و آن‌ها می‌توانند از این شهدا در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ ترکیبی و شناختی دشمن الگو بگیرند و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: دفاع مقدس بهترین مولفه برای تقویت هویت ملی و دینی/ تحریف دفاع مقدس از اهداف ویژه دشمنان است/ امروز جوانان ما با جبهه‌ای وسیع مواجه هستند

امروز جوانان ما با یک جبهه وسیع مواجه هستند

اگر بخواهیم موفقیت یک مجموعه و نظام را بسنجیم طبیعتا میزان دستاورد‌ها را باید به نسبت جبهه دشمن بسنجیم؛ ۴۴ سال از پیروی نظام و انقلاب اسلامی می‌گذرد حال باید سوال کرد چه کسانی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند؟ همین جوانان بودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند کار جوانان امروز در دفاع از ارزش‌های انقلاب به مراتب سخت‌تر از گذشته است چرا که امروز جوانان ما با یک جبهه وسیع مواجه هستند.

دفاع‌پرس: ۴۳ از دفاع مقدس می‌گذرد آیا دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در امر ترویج فرهنگ دفاع مقدس توانسته‌اند این فرهنگ را به خوبی در کشور گسترش دهند؟

اقدامات و کارهای خوبی در کشور صورت گرفته است اما انتظار داریم حجم بیشتری از جوانان و نوجوانان ما به شهدا که قهرمانان ملی ما هستند متصل شوند و در راه و مسیر آن‌ها قدم بردارند و فرهنگ و این ارزش‌ها در روح جوانان ما جاری و ساری باشد در این راه دشمن با جنگ سایبری و شناختی وارد میدان شده است و دنبال این است از ما تلفات بگیرد و ممکن است در این راه بسیاری از افرادی که به درستی راه خود را انتخاب نکردند نتواند مقاومت کند؛ دشمن به دنبال این است که نسل جوان ما را بی‌هویت کند هر چند که ما باید بیشتر از این کار کنیم و نیازمند یک انسجام برنامه‌ای در کشور داریم و باید بر روی فعالیت‌های شناختی بیشتر کار کنیم و قرارگاهی و هم افزار وارد میدان شویم.

در دفاع مقدس نشان دادیم «نتوانستن» وجود ندارد

باید یک پازل بهم پیوسته با عمق بیشتر در مقابل دشمن طراحی کنیم و نقش دستگاه‌ها به درستی مشخص شود؛ ما در دفاع مقدس نشان دادیم «نتوانستن» وجود ندارد و با برنامه‌ریزی و انسجام می‌توانیم در این جبهه هم سربلند باشیم.

سوال: امروز فرهنگ دفاع مقدس چقدر در ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای مقابله با این آسیب اجتماعی استفاده می‌شود؟

موضوع آسیب‌های اجتماعی امروز یکی از عرصه‌های سنگین و سخت جنگ نرم است و دشمن فساد اخلاقی، بی حجابی، بی هویتی، اعتیاد، طلاق و ... روی آن کار می‌کند و برنامه دارد و باید نگاه ما دقیق و مشخص باشد و نگاهی برخواسته از نگاه دشمن باشد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: دفاع مقدس بهترین مولفه برای تقویت هویت ملی و دینی/ تحریف دفاع مقدس از اهداف ویژه دشمنان است/ امروز جوانان ما با جبهه‌ای وسیع مواجه هستند

اعتیاد امروز توطئه‌ای از سمت دشمن و ابزاری برای آن‌ها است

اعتیاد امروز توطئه‌ای از سمت دشمن و ابزاری برای آن‌ها است و سیاست‌هایی که دشمن در افغانستان دنبال می‌کند در راستای ضربه زدن به کشور ما است و امروز باید با همان انسجامی که در دفاع مقدس داشتیم وارد میدان مقابله با دشمن شویم.

امروز وقتی فیلم‌ها و گزارشات عملیات‌های مقابله با سوداگران مرگ را می‌بینیم یاد از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس می‌افتم و واقعا تفاوتی با آن دوران ندارد و در شرایط سختی در دریا، کوه‌ها، کویر و مرز‌ها در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و اگر ورحیه ایثار و از خودگذشتگی این رزمندگان شجاع نبود قطعا موفق نمی‌شدیم؛ تا کنون سه هزار و ۸۰۰ نفر در راه مقابله با دشمنان جان خود را از دست دادند که این نشان می‌دهد فرهنگ دفاع مقدس همچنان زنده و پویا است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار