تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰»:

استقبال مردم از فیلم‌های دفاع مقدس به فروش آثار تولیدی حوزه مقاومت رونق می‌بخشد

«اصغری» گفت: فیلم‌های دفاع مقدس متهم هستند که در سینما مخاطب ندارند لذا کمتر تولید و یا در مراحل مختلف تولید با مشکل روبه‌رو می‌شوند چراکه بخشی از مشکلات سینمای دفاع مقدس فرسودگی و گرانی تجهیزات و ادوات نظامی است.
کد خبر: ۶۲۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ - 30September 2023

استقبال مردم از فیلم‌های دفاع مقدس به فروش آثار تولیدی حوزه مقاومت رونق می‌بخشدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» در مراسم اکران مردمی این فیلم که در پردیس سینما هویزه مشهد برگزار شد، اظهارداشت: فیلم‌های دفاع مقدس متهم هستند که در سینما مخاطب ندارند لذا کمتر تولید و یا در مراحل مختلف تولید با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: بخشی از مشکلات سینمای دفاع مقدس فرسودگی و گرانی تجهیزات و ادوات نظامی است که با آن سرو کار داریم و در اختیار فیلمسازان قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» گفت: گران بودن این تجهیزات باعث می‌شود بسیاری از همکاران به سمت تولید فیلم‌های دفاع مقدس نروند، البته سختی کار در حوزه دفاع مقدس نیز بیشتر و چندین برابر فیلم‌های اجتماعی و شهری است اما برخی همکاران خود را متعهد به ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس می‌دانند.

اصغری ادامه داد: به تعداد رزمندگان دفاع مقدس، قصه وجود دارد، مهمترین نیاز سینما قصه است و از منظر هر رزمنده قصه متفاوتی می‌توان تعریف کرد اما بخشی از این رزمندگان موثرتر بودند که تعداد آن‌ها نیز هزاران نفر است و باید به‌عنوان قهرمانان ملی روی آن‌ها کار شود و در سینما به تصویر کشیده شوند.

وی با بیان اینکه سینما به قهرمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در فیلم شماره ۱۰ سعی شد شخصیت قهرمان به پهلوان تبدیل شود و همین قهرمان وقتی مأموریت خود را انجام داد برای نجات دوستان خود به اسارتگاه برگشت و به پهلوان تبدیل شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» خاطرنشان کرد: متأسفانه این قهرمان‌ها در گمنامی در کشور فوت می‌کنند و از آن‌ها یاد نمی‌شود.

اکران مردمی فیلم «شماره ۱۰» در مشهد با حضور عوامل این فیلم از جمله «حسام منظور» بازیگر این فیلم انجام شد.

فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی و نویسندگی «حمید زرگرنژاد» و به تهیه‌کنندگی «ابراهیم اصغری» محصول سال ۱۴۰۱ است که در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با ۱۱ نامزدی توانست در چهار رشته بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه موفق شد بیشترین جایزه سیمرغ بلورین را در بخش سودای سیمرغ از آن خود کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار