حماس: ایجاد تونل در زیر مسجد الاقصی جنایت است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای افتتاح تونلی جدید در زیر مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را جنایت توصیف کرد.
کد خبر: ۶۲۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ - 01October 2023

حماس: ایجاد تونل در زیر مسجد الاقصی جنایت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای افتتاح تونلی جدید در زیر مسجدالاقصی همزمان با اعیاد یهودی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه حماس آمده است: مقامات اشغالگر صهیونیستی تونل جدیدی را در زیر مسجد مبارک الاقصی افتتاح کردند که از میدان البراق تا کاخ‌های اموی در جنوب این مسجد امتداد دارد و شامل موزه‌ای با هدف ترویج به اصطلاح معبد کذایی است. این موضوع ادامه سیاست تهاجمی صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی شهر قدس و تشدید کنترل بر آن است، اما ملت و جوانان فلسطینی اجازه چنین کاری را به صهیونیست‌ها نخواهند داد.

حماس تاکید کرد: سیاست دروغ‌پردازی و جعل تاریخ که توسط کابینه‌های رژیم اشغالگر فاشیست دنبال می‌شود، هیچ‌گونه مشروعیتی به اشغال سرزمین فلسطین نخواهد بخشید و همه این تجاوزات، از هجوم جنایتکارانه به صحن‌های مسجد الاقصی گرفته تا سوء استفاده از اعیاد یهودی برای دستکاری در تاریخ و جغرافیای منطقه تنها عزم و اراده ملت فلسطین را برای پایبندی به حقوق خود و تشدید مقاومت آن افزایش می‌دهد.

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی، تونل تازه‌ای را در زیر مسجدالاقصی افتتاح کرده که از صحن براق تا قصر‌های اموی امتداد یافته است.

این تونل جدید موجب یهودی‌سازی بسیاری از آثار و نشانه‌های شهر قدس و مسجدالاقصی شده و در حقیقت ترویج معبد کذایی یهود است.

این تونل از منطقه باب‌المغاربه در شهرک «سلوان» شروع شده و به سمت صحن براق و از آنجا به سمت قصر‌های اموی امتداد یافته است.

تونل یادشده ۲۰۰ متر طول و ۱۲ متر ارتفاع دارد و در داخل آن یک نمایشگاه عکس دایر شده که رژیم صهیونیستی مدعی است تاریخ قدس را به تصویر کشیده است.

همچنین در جریان عبور از این تونل، یک فایل ویدیویی سه دقیقه‌ای درباره معبد کذایی و دروغین یهودیان در زیر مسجدالاقصی به سه زبان عربی، انگلیسی و عبری به نمایش گذاشته می‌شود.

رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای از بین بردن هویت اسلامی قدس، از سال ۱۹۶۷ مجموعه حفاری‌هایی را در محیط و زیر مسجدالاقصی کلید زده است.

زمانی که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه ارتش‌های عربی را شکست داد، این شکست منجر به اشغال اراضی گسترده فلسطینیان از جمله قدس شد. صهیونیست‌ها بلافاصله محله «المغاربه» را در مجاورت دیوار «بُراق» در غرب مسجدالاقصی تخریب و معبری برای نظامیان اشغالگر اسرائیل و شهرک‌نشینان صهیونیست برای ورود به محوطه این مکان مقدس ایجا کردند.

از آن پس نهاد‌ها و موسسات اسرائیلی در چند مرحله در جستجوی بقایای معبد سلیمان اقدام به حفاری‌هایی در محیط و زیر مسجدالاقصی کردند و هدف خود را جستجوی تاریخی علمی عنوان کردند.

اما فلسطینیان همواره این حفاری‌ها را تلاش صهیونیست‌ها برای سیطره بر اماکن مقدس و دینی مسلمانان دانسته و هدف آن را از بین بردن هویت اسلامی قدس عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار