واکنش آمریکا به اقدام گروهی از ارامنه در لس‌آنجلس

وزارت خارجه آمریکا درباره حمله لفظی گروهی از ارامنه به دیپلمات‌های ترکیه ادعا کرد که واشنگتن بر تعهد قاطع خود برای تضمین امنیت دیپلمات‌ها تاکید دارد!
کد خبر: ۶۲۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ - 01October 2023
واکنش آمریکا به اقدام گروهی از ارامنه در لس‌آنجلسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حمله لفظی گروهی از ارامنه به کنفرانس «دیپلماسی عمومی ترکیه» در شهر لس آنجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر تعهد قاطع خود برای تضمین امنیت دیپلمات‌ها تاکید می‌کنیم و به انجام تمام اقدامات در راستای تضمین امنیت دیپلمات‌ها، ادامه خواهیم داد.
 
شماری از ارامنه دیروز شنبه با یورش به یک کنفرانس با محوریت ترکیه در شهر لس آنجلس آمریکا، شرکت کنندگان در این کنفرانس را مورد حملات کلامی قرار دادند.
 
این کنفرانس به صورت مشترک توسط موسسه «یونس امره» ترکیه و کالج ارتباطات و روزنامه نگاری «USC Annenberg» در شهر لس آنجلس برگزار شد.
 
«رابرت بانکس» رئیس برنامه کارشناسی ارشد کالج ارتباطات و روزنامه نگاری «USC Annenberg»، حسن مراد مرجان، سفیر ترکیه در واشنگتن، رامیل قربان‌اف، سرکنسول ترکیه در لس آنجلس، پروفسور شرف آتش، رئیس موسسه یونس امره و جیمز جفری رئیس بخش غرب آسیای مرکز مطالعاتی ویلسون از سخنرانان این کنفرانس بودند.
 
با آغاز سخنرانی حسن مراد مرجان، سفیر ترکیه در واشنگتن، یک گروه ۱۱ نفره حاضر در سالن علیه ترکیه و جمهوری آذربایجان شعار دادند. همچنین یکی از معترضین نیز رامیل قربان‌اف، سرکنسول جمهوری آذربایجان در لس آنجلس را مورد حملات کلامی و تحقیر آمیز قرار داد.
 
به دنبال حملات کلامی و دشنام‌های معترضان ارامنه خطاب به ترکیه، جمهوری آذربایجان و شرکت کنندگان در کنفرانس مذکور، پلیس افراد مهاجم را از سالن اخراج کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار