واکنش صنعاء به تعرض علیه مسجدالاقصی:

تجاوزات صهیونیست‌ها باعث رسیدن شرایط منطقه به حد انفجار می‌شود

وزارت خارجه دولت پیشبرد امور در صنعاء به یورش و تعرض گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی با حمایت نظامیان اشغالگر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۲۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 04October 2023

تجاوزات صهیونیست‌ها باعث رسیدن شرایط منطقه به حد انفجار می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت پیشبرد امور انصارالله یمن در صنعاء با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت تجاوزات پی در پی صهیونیست‌ها علیه اماکن مقدس در فلسطین به ویژه مسجدالاقصی و اعطای مجوز به شهرک‌نشینان برای تعرض به این اماکن را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما شاهد یورش‌های روزانه صهیونیست‌ها و تعرض به صحن‌های مسجدالاقصی در سایه حمایت‌های امنیتی نظامیان صهیونیست هستیم. این اقدامات در چارچوب مرحله جدیدی از تلاش‌های تل آویو برای تغییر هویت و اوضاع اماکن مقدس در شهر قدس صورت می‌گیرد. ما نسبت به پیامد‌های تداوم این تجاوزات غیرمسئولانه که باعث افزایش سطح درگیری‌ها در خاک فلسطین شده و تهدید مستقیمی علیه صلح و امنیت منطقه به شمار می‌رود هشدار می‌دهیم.

در این بیانیه تاکید شده است: این روند ممکن است باعث شود اوضاع در سراسر خاورمیانه به حد انفجار برسد. مقامات رژیم صهیونیستی و در رأس آن‌ها بنیامین نتانیاهوی تروریست و وزرای کابینه وی مسئولیت آنچه که در حال رخ دادن است را برعهده دارند.

وزارت خارجه صنعاء اعلام کرد که افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی بیانگر شکست تل آویو در جلب توجه و دوستی برخی کشور‌های عربی با وجود حرکت رژیم‌های عربی به سمت عادی سازی روابط با این رژیم است.

شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در پنجمین روز عید یهودیان موسوم به روز «عرش» به صورت گسترده به کوچه‌ها و محله‌های بخش قدیمی قدس حمله کردند و به انجام اقدامات تنش آفرین پرداختند.

منابع فلسطینی همچنین از حضور گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در «باب القطانین» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی خبر داده و اعلام کردند که شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر در حال انجام مناسک خود در ورودی باب القطانین هستند.

این منابع افزودند که نظامیان اشغالگر از حضور خبرنگاران در باب القطانین و پوشش تحولات جاری جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها