در مراسم تجدید بیعت فرماندهان فراجا با آرمان‌های امام خمینی (ره)؛

حجت‌الاسلام خمینی: توان دفاعی ایران گزینه نظامی را دشمنان را بی‌اثر کرده است/ نباید به بهانه «آزادی» امنیت را خدشه‌دار کرد

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: امروز توان دفاعی ایران اسلامی موجب شده است تا دشمنان امکان استفاده از گزینه نظامی علیه کشورمان را نداشته باشند.
کد خبر: ۶۲۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 05October 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تجدید بیعت فرماندهان فراجا با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که به‌مناسبت آغاز هفته فراجا صورت گرفت، وظیفه حکومت‌ها و حکام موفق در نظام‌های سنتی را «تامین امنیت» و «ایجاد عدالت» دانست و اظهار داشت: امنیت ۲ حوزه دارد؛ یک جنبه امنیت را ما در قیاس با دشمن خارجی مطرح می‌کنیم و یک جنبه امنیت را هم در داخل مرزها می‌دانیم.

حجت‌الاسلام خمینی تامین امنیت در برابر دشمنان خارجی را وظیفه نیروهای مسلح دانست و گفت: سیاست خارجی نیز در این راستا نقش دارد و یکی از وظایف مهم سیاست خارجی هر کشوری این است که تهدیدات خارجی را قبل از اینکه بخواهد به منصه ظهور برسد، از بین ببرد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به طمع‌ورزی دشمنان خارجی، افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به کشور ما طمع داشتند و آن جنگ ویرانگری که صدام ایجاد کرد، بر همین اساس بود که فکر می‌کرد ما در مرکزیت کشور دچار ناتوانی هستیم؛ اما به این نکته توجه نداشت که چنان قدرتی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند در آن هر پیرزنی تبدیل به یک ژنرال و هر خانه‌ای تبدیل به یک سنگر می‌شود و مردمی که انقلاب کردند، از چنان قدرتی برخوردار می‌شوند که در مقابل هرگونه سختی و مشکلی می‌ایستند.

وی با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی، امام خمینی (ره)، فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کردند و همه خانه‌ها، روستاها و شهرها به نهاد امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و مرکز قدرت نظامی ما تبدیل شدند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در ظاهر نظم ساختاری را به هم می‌ریزد؛ اما یک جوان روستایی را تبدیل به یک فرمانده نظامی می‌کند.

حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه امروز توان دفاعی ایران اسلامی ما موجب شده است تا دشمنان امکان استفاده از گزینه نظامی علیه کشورمان را نداشته باشند، تأکید کرد: در موضوع امنیت داخلی؛ مردم به‌عنوان ولی‌نعمت‌های ما هستند؛ بنابراین امنیت را باید در همه حوزه‌ها احساس کنند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)  با اشاره به امنیتی که مردم در زمینه رابطه خود با حکومت احساس می‌کنند و امنیتی که حکومت در زمینه رابطه خود با مردم احساس می‌کند، گفت: مردم نسبت به حکومت وظایفی دارند و حکومت نیز نسبت به مردم وظایفی دارد و دست بردن در هرکدام از این موارد، موجب بر هم ریختن ساختار امنیتی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت شرط اساسی زندگی است، افزود: بخش زیادی از دلایل بالا رفتن سرقت، ناامنی‌ها و حتی ناامنی‌های اجتماعی، به دلیل مسایل اقتصادی است؛ لذا اگر جامعه بخواهد امنیت کاملی پیدا کند، باید بسترهای ناامنی را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام خمینی با بیان اینکه نمی‌توان به خاطر «آزادی» امنیت را از بین برد و باید مراقب بود تا به خاطر امنیت، آزادی نیز از بین نرود، عنوان کرد: در طول تاریخ آن‌هایی که به نام عدالت، آزادی را از بین بردند به نتیجه نرسیدند و به نام آزادی، عدالت نیز نباید از بین برود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما در مسائل امنیتی، در قیاس بسیاری از کشورهای منطقه، اول بوده و در قیاس بسیاری از کشورهای جهان در رده‌های بسیار خوبی هستیم، گفت: هیچ‌چیزی برای پیشرفت یک جامعه مثل ایجاد امنیت نیست؛ اگر حتی می‌خواهیم مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را هم برطرف کنیم، نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و شرط اصلی سرمایه‌گذاری تأمین امنیت است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار