وزارت بهداشت سوریه خبر داد؛

افزایش آمار شهدای حمله تروریستی در حمص

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی به جشن فارغ‌التحصیلی دانشکده افسری نظامی در حمص، به ۸۹ تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۲۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ - 06October 2023

افزایش آمار شهدای حمله تروریستی در حمصبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت بهداشت سوریه در آماری غیرنهایی اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی به جشن فارغ‌التحصیلی دانشکده افسری نظامی در حمص، به ۸۹ تن از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا»، وزارت بهداشت در اطلاعیه خود در فضای مجازی، تعداد مجروحان را هم ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

«حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه «السوریه» درباره وضعیت مجروحان این جنایت تروریستی گفته بود: شدت جراحات این افراد متفاوت بوده و کادر درمانی، در حال ایجاد تمامی تجهیزات پزشکی و انجام کلیه جراحی‌های مورد نیاز است و توانسته از همه مجروحان مراقبت کند.

بعدازظهر روز گذشته (پنج‌شنبه، ۵اکتبر) بود که تلویزیون رسمی سوریه از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای این جنایت گروه‌های تروریستی در حمص را به‌شدت محکوم کرده و ضمن توصیف این اقدام تروریست‌ها به اقدامی بزدلانه، خواستار مؤاخذه کشورهای حامی تروریسم شد. 

سوریه همچنین در بیانیه‌ای از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی این کشور در حمص را محکوم کنند.

دولت دمشق ضمن اعلام سه روز عزای عمومی، بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: پرچم سوریه در سراسر این کشور و همه سفارتخانه‌ها و دفاتر دیپلماتیک در خارج در این سه روز به‌صورت نیمه افراشته خواهد بود. 

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار