در پی شهادت شهروندان سوری در حمله تروریستی در حمص؛

«پوتین» به «اسد» تسلیت گفت/ ادامه مبارزه با تروریسم با همکاری نزدیک روسیه و سوریه

رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تسلیت به همتای سوری خود، به‌دلیل شهادت جمعی از مردم این کشور بر اثر جنایت گروه‌های تروریستی در حمص، تاکید کرد: «قصد داریم به همکاری نزدیک با شرکای سوری در مبارزه با انواع تروریسم ادامه دهیم».
کد خبر: ۶۲۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 06October 2023

«پوتین» به «اسد» تسلیت گفت/ ادامه مبارزه با تروریسم با همکاری نزدیک روسیه و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) در پیامی به «بشار اسد» همتای سوری خود، به شهادت رسیدن و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان سوریه در حمله تروریستی روز گذشته در حمص را تسلیت گفت.

کاخ کرملین با اعلام این خبر، به نقل از پوتین خطاب به اسد، اعلام کرد: «ما حمله تروریستی در حمص را قویاً محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی وحشیانه می‌دانیم. امیدواریم سازمان‌دهندگان آن، مجازات درخوری دریافت کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور روسیه در این پیام تاکید کرد: «قصد داریم به همکاری نزدیک با شرکای سوری در مبارزه با انواع تروریسم ادامه دهیم».

در این پیام آمده است: «جناب آقای رئیس جمهور [اسد]، تسلیت صمیمانه ما را در رابطه با پیامدهای غم‌انگیز حمله تروریستی به دانشکده نظامی در شهر حمص بپذیرید. لطفاً همدردی و حمایت ما را به خانواده قربانیان ابلاغ کنید و ما برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم».

وزارت بهداشت سوریه صبح امروز (جمعه) اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی حمص به ۸۹ شهید از جمله ۳۱ زن و پنج کودک افزایش یافته و تعداد مجروحان هم به ۲۷۷ نفر رسیده است.

بعدازظهر روز گذشته (پنج‌شنبه) تلویزیون رسمی سوریه از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای این جنایت گروه‌های تروریستی در حمص را بشدت محکوم کرده و ضمن توصیف این اقدام تروریست‌ها به اقدامی بزدلانه، خواستار مؤاخذه کشورهای حامی تروریسم شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها