یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

عزتِ پلیس، عظمتِ ایران

پلیسِ امروز همان رزمنده دیروز است. آن‌گونه که او را عزیز می‌داشتیم امروز باید پلیس را عزیز بداریم. عزت او مثل عزت رزمنده، عزت ایران است.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ - 09October 2023

عزتِ پلیس، عظمتِ ایرانگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ تقویت پلیس، باعث توسعه تقوای اجتماعی می‌شود. این را به خوبی در گذر زمان می‌توان تجربه کرد. هر زمان که پلیس به اقتدار توانسته است نظم اجتماعی و اخلاقی را نگهبان باشد، شاهد توسعه رفتارهای بهنجار و کنش‌های قاعده‌مند بوده‌ایم.

دیوارهای خانه مردم نه به قطر آجرها که به هیمنه نگاه امنیت‌بانان، استحکام یافته است. دست‌های متجاسران زمانی کوتاه می‌شود که پنجه پلیس، مقتدر باشد. آن وقت نه تنها نیازی به دستبند نیست که به مشت شدن آن دست مقتدر هم نخواهد بود. نفس او کافی است تا انفاس از بلیه هوای نفس مصون بمانند. کوچه‌های شهر امن شود تا زنان و دختران بی‌هراس از نگاه حرامی، حرمت خویش را برقرار ببینند. حق هم همین است.

جامعه، حرم واجب‌الحرمه مومنان است. مگر نه این که در تبیین شاخص‌های جامعه امام زمانی می‌گویند زنی تنها از شرق به غرب می‌رود بی‌آنکه چشمی به هوس، خار پایش شود؟ در جامعه منتظران هم باید حرمت ناموس مردم روزافزون باشد.

پلیس که در قاعده ماموریت‌های تصریح شده‌اش، اقتدار داشته باشد، بر قدرت اخلاق افزوده و از توان تجاسر و تباهی کسته می‌شود. کشور از مرز تا مرکز، لباس امنیت می‌پوشد و توانش برای پیشرفت ضریب پیدا می‌کند. پاهای نامحرم توان رد شدن از باریکه مرز را از دست می‌دهند چه می‌دانند اگر سبک قدم بردارند از این خط، بارشان به شدت سنگین خواهد شد از ضربه‌ای که از مرزبانان خواهند خورد.

تقویت هوشمندانه پلیس، توسعه هوشیاری است تا نیاز نباشد که به هشدار صدایی بلند شود. راه بی‌نیازی به هشدار از مسیر هوشیاری جامعه و تقویت نظم‌بانان می‌گذرد. این راه اگر مورد غفلت قرار بگیرد مدام باید آژیرها را در فریاد تجربه کرد که یا برای بردن زخمی آمبولانس می‌شود یا برای فرو نشاندن آتشی به شتاب می‌رود.

هوشیاری و برعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی توسط افراد و نهادهای مختلف باعث می‌شود پلیس فقط برای تکمیل گام‌های پیش، قدم بردارد. اما غفلت‌ها و فروگذاشتن‌ها باعث شده است تا بارها بر زمین بماند و نگاه‌ها به پلیس باشد برای برداشتن آن وقت پلیس است و تیرها و تیغ‌ها و حتی طعنه‌هایی که از همه سو روانه می‌شود.

پلیس است که از مرز تا مرکز در خون خویش می‌غلطد. از سال پیش تا امسال ده‌ها پلیس در امتداد شهدا با خون خویش کشور را طهارت داده‌اند. طهارت از لوث وجود ناپاکانی که پرچم پاکی را در اهتزاز نمی‌توانند دید. باری، پلیسِ امروز همان رزمنده دیروز است. آن‌گونه که او را عزیز می‌داشتیم امروز باید پلیس را عزیز بداریم. عزت او مثل عزت رزمنده، عزت ایران است.....

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار