با عنوان «گفتمان جهان بدون خشونت و افراط‌گرایی»؛

دومین دور گفت‌وگوی دینی ایران و اسلوونی برگزار می‌شود

دومین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اندیشمندان اسلوونی، با عنوان «گفتمان جهان بدون خشونت و افراط گرایی» در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 14December 2015

دومین دور گفت‌وگوی دینی ایران و اسلوونی برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس دومین دور گفتوگوی دینی مرکز گفتوگوی ادیان و تمدنهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با  اندیشمندان اسلوونی، با عنوان «گفتمان جهان بدون خشونت و افراط گرایی» روزهای 23 و 24 آذر در تهران برگزار میشود.

این دور از گفتوگوها با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمیترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیمحمد حلمی، رییس مرکز گفتوگوی ادیان و تمدنها، آیتالله سید مصطفی محققداماد، رییس گروه اسلام فرهنگستان علوم، حجتالاسلام محسن الویری، دانشیار دانشگاه باقرالعلوم (ع)، حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه، رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و همچنین اندیشمندان مسیحی اسلوونی همچون تادی استرخوتس، دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس و استادیار دانشکده الهیات، بویان ژالتس، دانشیار و پژوهشگر ارشد در دانشکده الهیات، ویکوو استراخونیک، استادیار و دانشیار پژوهشی در دانشکده الهیات، ماری یوژه اوسردکار، استادیار دانشکده الهیات و لنارت اشکوف، استاد مؤسسه مطالعات فلسفی دانشگاه پریمورسکا و دانشکده الهیات دانشگاه لوبلیانا، ساعت 10 صبح روز دوشنبه 23 آذر در ساختمان شهید رحیمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آغاز خواهد شد.

بنا بر اعلام این خبر، اندیشمندان مسلمان و مسیحی مقالات خود را با موضوعات «الگوی خانواده دینی و خشونتگریزی؛ یک بررسی قرآنی»، «نقش عقلانیت دینی در جلوگیری از خشونت و افراطگرایی»، «جهان عاری از خشونت و افراطگرایی»، «موانع موجود بر سر راه گفتوگو و همزیستی مسالمتآمیز: اسلامگرایی و اسلامهراسی»، «عدالت جهانی، ادیان و میهماننوازی»، «ایمان و فروتنی: در باب آینده حکمت ادیان»، «خانواده و مذهب: دو منبع اخلاقیات و عدم خشونت» و «دلایل گفتوگوی بین کاتولیکها و مسلمانان براساس آموزههای کاتولیک»، ارایه خواهند داد.

همچنین این دور از گفتوگوها روز سهشنبه 24 آذر در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و چهارشنبه 25 آذر در دانشگاه ادیان و مذاهب شهر قم ادامه مییابد.

پیش از این نیز نخستین دور گفتوگوهای دینی ایران با اساتید دانشکده الهیات دانشگاه لوبلیانا، اردیبهشت 1387 در تهران برگزار شده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار