جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی مطرح کرد؛

صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید، نه تسلیم

سردار «الهامی» گفت: دفاع مقدس یک اصل را برای مردم ایران ثابت کرد و آن این بود که صیانت از کشور با مقاومت و تسلیم نشدن به دست می‌آید.
کد خبر: ۶۲۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ - 09October 2023

صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید، نه با تسلیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا الهامی» جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی در دومین شب از اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: همه می‌دانیم که خانواده شهدا با تقدیم شهید خود به اسلام، دین و کشور حیثیت دادند و ما این انقلاب، اسلام، آرامش و امنیت را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

وی افزود: امروز فرصتی است که همه با شهیدان تجدید خاطره و در برابر صبر، گذشت و ایثار خانواده شهدا سر تکریم فرود آوریم، شهیدانی که با خون خود، استقلال و سربلندی ملت را تضمین کردند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ادامه داد: به همین دلیل است که دشمنان ما موافق نیستند نام و یاد شهیدان در کشور زنده باشد؛ چرا که یاد شهدا و نیروی محرک و انگیزه پرتوان برای حرکت آینده کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین اهداف، انگیزه و حرکت شهدا برای نسل امروز را باید از مهمترین کارهایی دانست که در یادواره‌ها و کنگره‌ها جزو اهداف اصلی قرار گیرد.

سردار الهامی توضیح داد: اجر هر کدام از این اقدامات بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از اجر شهدا کمتر نیست. رفتار شهدا، سبک زندگی و منش شهدا باید سرمشق همه ما باشد.

وی اضافه کرد: لازم است نسل امروز بدانند چرا دفاع را دفاع مقدس می‌دانیم، دلایل زیادی برای این واژه وجود دارد یکی اینکه جبهه‌ها اوج عبادت و عبودیت بودند، در این فضای روحانی حرفی جز اخلاص نبود و اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید همان روح معنوی را برای کشور حفظ کنیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ادامه داد: دلیل دیگر اینکه آرمان‌های ما  که در راس آن انتظار ظهور است آرمانهای مقدس است، لذا هر آنچه آرمان‌های ما را تهدید کند باید دفاعی جانانه و مقدسی در برابر آن قرار گیرد.

وی به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس یک اصل را برای مردم ایران ثابت کرد و آن این بود که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید، نه با تسلیم؛ این افتخاری دیگر برای خانواده شهدا است که اثرات خون شهید را در حفظ امنیت کشور همچنان مشهود، مستمر و ماندگار می‌بینند.

سردار الهامی عنوان کرد: مردم قدرشناس ایران خانواده شهدا را چشم و چراغ خود می‌دانند و اجازه نمی‌دهند هیچ قدرتی علاقه آنان به شهدا را کم کند و این ثمره همین یادواره‌ها و زنده نگه یاد شهدا است. این جوشش به مردم و جوانان قدرت و معرفتی عطا کرده که از دل او امروز شهدای گرانقدر حرم و دفاع از امنیت بروز پیدا می‌کنند و دل نسل جوان با روح شهدا و تاریخ ایران اسلامی پیوند می‌زنند.

وی یادآور شد: شهدا در زندگی دانشمندان نیز الگو و موجب پیشرفت و فناوری در کشور شدند، روح شهدا و صبوری خانواده موجب این توفیق است که ملت ایران در جایگاهی قرار گرفتند که در برابر سلطه گران مستکبر سر خم نکنند و این امر ضرورت نگه داشتن یاد شهدا را پیش از پیش نمایان می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ادامه داد: سایت رادار سوباشی در خطه قهرمان پرور همدان یکی از همین مصادیق است که شهدای حماسه عاشورایی سوباشی در کنار هم رزمانشان صفحه زرین دیگری در کتاب پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کردند.

وی توضیح داد: سایت سوباشی که قامت شهدای آن به بلندای الوند در تاریخ مانده است و زیارتگاه عاشقان و دلدادگان نسل جوان نیروی پدافند هوایی است و علم سبز علوی و سرخ حسینی را که دشمن خبیث در پنجم مرداد ۶۷ تلاش کرد آن را براندازد، همچنان برافراشته نگه داشته‌اند.

سردار الهامی به تشریح دیگر مقاومت‌های رزمندگان در حفظ نظام انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پایگاه سوم شهید نوژه نیز با بیش از ۱۳ هزار صورتی پرواز از شمال غرب تا جنوب شرق موفق شد در همه عملیات‌ها دشمن را زمین‌گیر كند. تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان نیز در عملیاتهای مختلف شرکت داشتند و حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کردند و همچنان نیز صیانت از مرزها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه نیروهای مسلح دوشادوش هم از ارمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند، گفت: امروز فرزندان شما در نیروی زمینی ارتش قهرمان، نیروی هوایی الهی و نیروی دریایی راهبردی مبتنی بر دانش روز دنیا برای تامین سلاح‌ها و تجهیزات به هیچ کشوری و کمکی نیاز ندارند این غیرت، تعصب، دانش و برازندگی فرزندان شما است که امروز به برکت خون شهدا و در زیر پرچم ولایت همچنان مقتدر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار