در اختتامیه جشنواره طرح‌های فرهنگی مصباح؛

دریادار سیاری: توان بازدارندگی نیروهای مسلح مانع از هرگونه تعرض به کشور شده است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: گفت: امروز توان بازدارندگی ما بسیار بالاست و اطمینان داریم که اگر این توان وجود نداشت، دشمن قطعاً به ما تعرض می‌کرد.
کد خبر: ۶۲۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ - 10October 2023

امیر دریادار سیاریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه سومین جشنواره طرح‌های فرهنگی مصباح ستاد ارتش که با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تالار همایش مصباح مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد، با اشاره به مؤلفه‌های توان رزم، اظهار داشت: مؤلفه‌های فیزیکی شامل «تجهیزات و تسلیحات»، «مؤلفه‌های غیرفیزیکی اعم از انضباط، روحیه، آموزش و فرماندهی» و «مؤلفه‌های برترساز همچون ایثارگری، مقاومت، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی»، سه مؤلفه اصلی در توان رزم محسوب می‌شوند.

امیر سیاری ادامه داد: هرچقدر مؤلفه‌های برترساز و سطح معنویت بیشتر باشد، موفقیت‌ها نیز بیشتر خواهد بود. بسیاری از پیروزی‌ها و موفقیت‌های ما در دوران دفاع مقدس نیز مرهون عوامل برترساز بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با اشاره به اهمیت طرح‌های فرهنگی مصباح که با هدف ارتقای معنویت در ارتش و در نهایت ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی از سال ۱۳۹۶ تا کنون در سطح یکان‌های ارتش در سراسر کشور به مورد اجرا گذاشته شده است، گفت: امروز توان بازدارندگی ما بسیار بالاست و اطمینان داریم که اگر این توان وجود نداشت، دشمن قطعاً به ما تعرض می‌کرد.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از این توان بازدارندگی به دلیل انگیزه‌های اعتقادی و روحیه معنوی بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح است و در این میان طرح‌های فرهنگی مصباح نقش مهمی داشته و در راستای ارتقای توان بازدارندگی کشور بسیار اثرگذار بوده است.

دریادار سیاری در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف جنگ ترکیبی از جمله بعد نظامی و جنگ سخت و دیگر ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن، افزود: هم‌اکنون ما درگیر یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار با دشمن هستیم که مهم‌ترین موضوع این جنگ، بعد فرهنگی آن است؛ چرا که اگر دشمن با ابزار‌هایی نظیر رسانه‌ها و فضای مجازی که در اختیار دارد، در بعد فرهنگی بتواند بر ما غلبه پیدا کند، می‌تواند این غلبه را در سایر ابعاد نیز تسری دهد؛ لذا توجه به برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه طرح‌های فرهنگی مصباح بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند توان بازدارندگی ما را ارتقاء دهد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با اشاره به کلام نورانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: «عاشورا یک واقعه نیست، یک فرهنگ است»، یادآور شد: در واقعه عاشورا تعداد قلیل، امّا با معنویت بالا در مقابل یک لشکر عظیم ایستادگی کرده و یک پیروزی معنادار را در طول تاریخ و برای آیندگان به‌وجود آوردند و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با تکیه بر توانمندی‌های فرهنگی، اعتقادی و معنوی آن‌قدر توانمندی‌های دفاعی خود را بالا ببریم که در مقابل هر تهدیدی بایستیم.

در این مراسم همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سومین جشنواره طرح‌های فرهنگی مصباح اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، از فرماندهان، مسئولان، معاونت‌ها، ادارات و یکان‌های برتر این ستاد که در جشنواره سوم، حائز رتبه‌های ممتاز شده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار