لاوروف: باید مساله تشکیل کشور فلسطین جدی گرفته شود

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت جدی گرفتن مساله تشکیل کشور فلسطین به محض پایان یافتن درگیری‌های کنونی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ - 12October 2023

لاوروف: باید مساله تشکیل کشور فلسطین جدی گرفته شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از نشست وزرای خارجه کشورهای مستقل در بیشکک اظهار داشت: روسیه امیدوار است که مساله پایبندی به تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از پایان یافتن دوره متشنج کنونی در خاورمیانه جدی گرفته شود.

لاوروف افزود: هر دو طرف درگیری در فلسطین باید به قوانین انسانی پایبند باشند. امیدواریم به محض پایان یافتن دوره کنونی همگان به صورت جدی به مسئولیت‌های خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر تشکیل کشور فلسطین عمل کنند.

لاوروف اضافه کرد: ما در جریان نشست خود به این موضوع پرداختیم. توقف فوری این درگیری‌ها لازم و ضروری بوده و همگان باید به قوانین بین المللی و هدف قرار ندادن غیرنظامیان عمل کنند. وزرای خارجه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS)، بر ضرورت فوری توقف درگیری‌ها تاکید می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روز چهارشنبه در نشست عمومی همایش «هفته انرژی روسیه» در سخنانی اعلام کرد: مساله فلسطین در قلب هر مسلمانی قرار دارد و از سوی آنها به عنوان مظهر بی عدالتی بزرگ تلقی می‌شود.

رئیس جمهور روسیه در این ارتباط ادامه داد: آمریکا سازوکارهای منطقه درگیری اعراب و اسرائیل را نادیده گرفته و بر نیازهای مادی تکیه زده است. آنها سعی کردند راه حل مشکلات اساسی فلسطین را با کمک‌های اقتصادی جایگزین کنند.

ولادیمیر پوتین در این خصوص اضافه کرد: بدون حل مسائل اساسی سیاسی در خصوص ایجاد کشور فلسطین، حل وضعیتی که منجر به فوران خشونت شده، غیرممکن است. مشخص نیست که آیا تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین در آینده نزدیک می‌تواند آرام شود یا خیر، اما ممکن است منجر به مشکلات بزرگی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: موضع روسیه در قبال فلسطین و اسرائیل برای طرفین کاملاً شناخته شده است؛ ما طرفدار اجرای تصمیمات سازمان ملل و تشکیل کشور فلسطین هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار