همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

راهپیمایی زائران و مجاوران بارگاه مطهر حریم رضوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

زائران و مجاوران بارگاه مطهر حریم رضوی پس از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اجتماع باشکوه خود مسیر باب الجواد (ع) تا چهارراه شهدا مشهد را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند.
کد خبر: ۶۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ - 13October 2023

راهپیمایی زائران و مجاوران بارگاه مطهر حریم رضوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطینبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، زائران و مجاوران بارگاه مطهر حریم رضوی پس از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اجتماع باشکوه خود مسیر باب الجواد (ع) تا چهارراه شهدا را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی؛ راهپیمایان خشم و انزجار خود را از اسرائیل نشان دادند و نسل کشی مردم غره و سکوت جوامع حقوق بشری و مدافعان صلح را محکوم نمودند.

تصویر مشت‌های گره کرده، چهره‌های برافروخته و طنین فریاد‌های بلند «مرگ بر اسرائیل»، بارزترین صحنه‌ای بود که به چشم هر بیننده‌ای می‌آمد و پرچم فلسطین در آسمان نیلگون مشهد طنین انداز شده بود.

راهپیمایان همچنین با سر دادن شعارهایی مثل «رزمنده فلسطین پیروزی ات مبارک، در این نبرد سنگین پیروزی ات مبارک» و «حکومت اسرائیل؛ خانه عنکوبت است» حمایت خود را از جریان مقاومت فلسطین و عملیات «طوفان‌الاقصی» اعلام کردند.

در پایان راهپیمایی مردم مشهد؛ قطعنامه قرائت و جنایات رژیم اشغالگر قدس توسط راهپیمایان محکوم شد. هر بند از بیانیه ضدپصهیونیستی راهپیمایی در محکومیت جنایت دیوانه‌وار اشغالگران در روز‌های اخیر و اخذ انتقام ضرب شست مقاومت از زنان و کودکان بی‌پناه با ندای تکبیر مردم همراه شد تا یک‌ بار دیگر، تاریخ به چشم خود ببیند که مردم مشهد بیدارتر از همیشه، احقاق حقوق برادران و خواهران مظلوم خود در فلسطین را مطالبه می‌کنند.

به دنبال هتاکی‌های متعدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی؛ در صبح روز شنبه، ۱۵ مهر، بعد از انتشار خبر‌ها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. در این عملیات؛ نیرو‌های مقاومت در اقدامی بی‌سابقه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نفوذ کردند و ضمن به اسارت درآوردن برخی از صهیونیست‌ها؛ ژنرال «نمرود آلونی» فرمانده واحد عملیات ویژه اسرائیل به نام نیروهای «عمیق» نیز به اسارت نیروهای مقاومت فلسطینی درآمد.

از آنجایی که این اقدام مقاومت فلسطین یک شکست تمام عیار امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شد؛ ارتش اسرائیل برای احیای روحیه از دست رفته شهرک‌نشین‌ها و برخی نیروهایش طی چندین نوبت تجاوز به غزه و کرانه باختری هزاران نفر از مردم این مناطق، از جمله زنان و کودکان، را شهید و مجروح نمود و خشم مردم مسلمان و آزاده جهان را برافروخت.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرده است که ساکنان نوار غزه در معرض نسل‌کشی قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار