رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد؛

اجرای ۴۵ مرحله طرح کشوری و منطقه‌ای پلیس امنیت اقتصادی

سردار رحیمی با تشریح عملکرد ۶ ماهه این پلیس از اجرای ۴۵ مرحله طرح کشوری و منطقه‌ای پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 14October 2023

اجرای ۴۵ مرحله طرح کشوری و منطقه‌ای پلیس امنیت اقتصادیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات ۶ ماهه سال جاری با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی با توجه و عنایت به لزوم مقابله جدی و همه جانبه با جرایم و مفاسد اقتصادی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در حوزه مقابله و مبارزه و برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی با عزمی جدی و با ترسیم راهبرد‌های مدون و برنامه‌ریزی صورت گرفته، اقدامات منسجم و مستمری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سردار رحیمی در تشریح عملکرد شش ماهه این پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان داشت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جدید ۱۰ طرح سراسری، منطقه‌ای، استانی و … در حوزه مقابله با قاچاق سوخت، قاچاق کالا، قاچاق کالای اساسی و… اجرا شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه تمرکز اصلی ما در حوزه مقابله با قاچاق بر روی پرونده‌های کلان، سازمان یافته و باندی است، عنوان داشت: در ۶ ماهه سال جاری شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مقابله با قاچاق کالا هستیم.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی پرونده‌های خرد (پرونده‌هایی که ارزش آن‌ها زیر یک صد میلیون تومان است)، بیان داشت: در ۶ ماهه سال جاری شاهد افزایش ۳۱ درصدی کشفیات صورت گرفته با توجه به اجرای طرح‌های سراسری با اولویت کالای گمرکی، دخانی، کالای ممنوعه، کالای اساسی مثل آرد و گندم و …، دام زنده در چهار فرآیند ورود و خروج، حمل و نقل، انبارش و توزیع هستیم.

این مقام انتظامی افزود: در حوزه مأموریت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجموع شاهد رشد ۲۵ درصدی کشفیات صورت گرفته هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در حوزه مقابله با پدیده خودرو‌های قاچاق بر معروف به خودرو‌های شوتی، عنوان داشت: در این مدت شاهد رشد ۲۶ درصدی مقابله و توقیف با خودرو‌های شوتی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در تشریح عملکرد حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس با اشاره به اینکه در ۶ ماهه سال جاری شاهد ۲۷ مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با جرایم اقتصادی برگزار شده است و در این حوزه شاهد رشد ۱۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده هستیم، بیان داشت: در بررسی صورت گرفته ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی که جرایمی از قبیل احتکار، اختلاس، پولشویی، زمین خواری و… را پیگیری می‌کنند، ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار رحیمی، خاطرنشان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته در حوزه مقابله با جرایم اقتصادی در ۶ ماهه سال جاری شاهد افزایش ۴۲ درصدی کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد ایجاد و رشد پدیده زمین خواری هستیم، عنوان داشت: در مقابله با پدیده زمین خواری ۲۱۷ فقره پرونده تشکیل و پیگیری شد و میزان ۶۰۷ هکتار اراضی ملی، منابع طبیعی به ارزش ۲،۸۵۲ میلیارد تومان کشف و در این رابطه ۲۳۲ متهم دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اجرای طرح سراسری مبارزه با احتکار کالای اساسی و ضروری در کشور با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، گفت: این طرح با تشکیل ۳۶۴ تیم مشترک انجام و از ۱۵۲۴ واحد صنفی و انبار بازدید به عمل آمد.

وی افزود: در این طرح ۷۱۰۰ تن انواع کالای اساسی و ضروری قاچاق از قبیل برنج، حبوبات، ماکارونی و … به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان کشف و ۱۳۰ نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح عملکرد پلیس گمرک با اشاره به استقرار پلیس گمرک در گمرکات مختلف، اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاری ۵۸۵ پرونده تشکیل که بیشترین فراوانی مربوط به کشف فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن، کالای اساسی و منسوجات بوده است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال شاهد رشد ۱۲۵ درصدی کشف پرونده‌های پلیس گمرک هستیم که بیشتر این پرونده‌ها در حوزه جرایم کلان، سازمان یافته و باندی است.

سردار رحیمی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی ارزش ریالی کشفیات پلیس گمرک، بیان داشت: بیشترین آمار کشفیات پلیس گمرک مربوط به جعل اسناد گمرکی، فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن است که در این مدت ۶۶۷ نفر دستگیر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: در این مدت ۱۳ مرحله طرح در استان‌های دارای گمرک عملیاتی و اجرا شده است که در طی این طرح‌ها ۴۴۳ خودرو توقیف و ۴۳۳ نفر به اتهام حمل کالای قاچاق دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره اینکه در سال‌های اخیر مجرمان از فضای سایبری هم برای انجام اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کنند، عنوان داشت: در این رابطه پلیس امنیت اقتصادی با راه اندازی معاونت اقتصادی دیجیتال نیز فعالیت دارد که در بررسی عملکرد این معاونت شاهد رشد ۱۰۰ درصدی این معاونت در همه شاخص‌های تعیین شدن در مقابله با مجرمان اقتصادی در فضای سایبر هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در شش ماهه سال جاری ۴۴ هزار و ۱۳۱ پرونده در حوزه پلیس‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی، پلیس گمرک و معاونت اطلاعات اقتصادی تشکیل و پیگیری شده است، خاطر نشان کرد: در سال جدید بیشتر تمرکز پلیس امنیت اقتصادی بر مقابله با قاچاق کلان و سازمان یافته و باندی است که در این زمینه شاهد رشد ۱۱۲ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی شاهد رشد ۱۳ درصدی پرونده‌های کلان و سازمان یافته هستیم، گفت: در پلیس گمرک نیز شاهد رشد ۱۲۵ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار