یادداشت/ حجت‌الاسلام عباس بابائی

ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی زمینه‌ای برای ظهور

یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های ظهور، فراگیری روحیه‌ی ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی در میان جامعه‌ی بشری‌ است که این روزها توسط مقاومت جانانه و شهادت مظلومانه‌ی زنان و کودکان و مبارزان فلسطینی در حال محقق‌ شدن‌ است.
کد خبر: ۶۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ - 15October 2023

ارتباط فراگیری روحیه ظلم‌ستیزی و ظهورگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام والمسلیمن «عباس بابائی» مدیر قرارگاه تربیتی امین؛ ظهور حضرت بقیةالله علیه‌السلام یکی از مهم‌ترین اتفاقات عرشی و فرشی است که در هر زمان و مکان ذهن و جان بسیاری را به خود مشغول کرده‌است.

حوادثی که هرازگاه در لباس علائم ظهور خودنمائی می‌کند، باعث شده تا تعداد زیادی از عوام و خواص درصدد پیش‌بینی و پیشگویی‌های فراوان پیرامون این مهم برآیند و برای آن وقت تعیین کنند.

این نوشته درصدد این‌گونه پیشگویی‌ها نیست؛ اما حوادث این روزهای فلسطین دارای نکته‌ی عجیبی است که «شیفتگان مهدوی» را به نزدیک‌بودن ظهور بسیار امیدوار می‌کند.

این جمله یکی از جملات مهم و رمزآلود امام‌خامنه‌ای پیرامون فلسطین است: «این [فلسطین] کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می‌گشاید.»

کلید رمزآلود، درهای فرج و امت‌اسلامی، سه واژه‌ی مهم این بیانات است.

این نوشته نمی‌خواهد تعبیر «درهای فرج» را لزوماً به «فرج امام زمان» علیه‌السلام تطبیق کند؛ اما این روزها در «امت اسلامی» به‌واسطه‌ی «کلید رمزآلود فلسطین»، «فرج و گشایش» فوق‌العاده‌ای در حال اتفاق است که یقیناً می‌تواند «زمینه‌ساز فرج نهایی» بشر شود.

آخر چه کسی فکر می‌کرد میلیون‌ها مسلمانی که سالیانی‌ است ذیل سیاست‌های ذلیلانه‌ی حکام‌شان «تقریباً هیچ» واکنشی به ظلم ظالم و ناله‌ی مظلومان در فلسطین نشان نمی‌دادند، این‌گونه به سمت مرزهای فلسطین حرکت کنند تا جان و مال و هستی‌شان را در این راه فدا کنند؟!

خروش مسلمانان برای برپایی عدالت و مبارزه‌ی با ظلم، تا جایی اثرگذار بوده که حکام ترسو و ناتوان‌شان نیز مجبور به موضع‌گیری‌های بعضاً صریح علیه اسرائیل شده‌اند.

این‌روزها نسیم مبارک ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی حتی در کشورهای غیرمسلمان نیز کاملاً مشهود است؛ هرچند سردمداران‌شان کماکان می‌خواهند نوکران استکبار و صهیونیسم باقی بمانند!

حال می‌خواهم مثل بسیاری بگویم «ظهور نزدیک است» اما به‌گونه‌ای دیگر: «یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های ظهور، فراگیری روحیه‌ی ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی در میان جامعه‌ی بشری‌ است که این روزها توسط مقاومت جانانه و شهادت مظلومانه‌ی زنان و کودکان و مبارزان فلسطینی در حال محقق‌ شدن‌ است.»

رضوان الهی بر بزرگ‌مرد تاریخ معاصر «خمینی کبیر» که عَلَم مبارزه با اسرائیل غاصب را برافراشت و پاینده و سرافراز جانشین دانا و توانای او «خامنه‌ای حکیم» که به خواست الهی این عَلَم را با رهبری‌های داهیانه‌ی خویش، به صاحبش تقدیم خواهدکرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار