توسط انتشارات «راه یار»:

داستانی درباره کودکان محاصره‌شده «فوعه و کفریا» سوریه/ «بزرگ شدن در سپیدان» منتشر شد

کتاب «بزرگ شدن در سپیدان»؛ داستانی کودکانه براساس محاصره شیعیان «فوعه و کفریا» سوریه به نویسندگی زینب ایمان‌طلب از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.
کد خبر: ۶۲۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ - 15October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «بزرگ شدن در سپیدان»؛ داستانی براساس نقاشی‌های کودکان محاصره شده «فوعه و کفریا» سوریه به نویسندگی زینب ایمان‌طلب از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.

زینب ایمان‌طلب، در توضیحی کوتاه درباره علت نگارش این کتاب چنین آورده است؛ «خبر‌ها از چه راهی به ما می‌رسند؟ چرا ما از بعضی چیز‌ها بی‌خبر می‌مانیم و بعضی خبر‌ها روزی چند بار تکرار می‌شوند؟ این سوال‌ها را بعد از دیدن نقاشی‌های کودکان سوری از خودم پرسیدم. دوستم نقاشی‌ها را فرستاد و گفت این‌ها را بچه‌های «فوعه و کفریا» در اردوگاه آوارگان جنگی کشیده‌اند.

سراغ اینترنت رفتم. عبارت «محاصره فوعه و کفریا» را جستجو کردم و متوجه شدم چه اتفاقات ناگواری برای مردم این شهر در سوریه افتاده است. راجع به محاصره فوعه و کفریا جستجو کردم، کتاب خواندم، مستند دیدم و پرسیدم چطور من از این فاجعه‌ی انسانی خبر نداشتم، آن هم در کشوری که خیلی به ما نزدیک است. «فوعه و کفریا» نزدیک سه سال محاصره بود. نقاشی‌ها را که نگاه کردم، داستانی که به ذهنم رسید...»

«فوعه و کفریا» شهرک‌های شیعه‌نشینی در استان ادلب سوریه هستند که ساکنان آن سه سال به صورت مداوم، در محاصره کامل با حملات، نفوذ‌ها، خمپاره‌اندازی‌ها و تیراندازی‌های مستمر گروه‌های تروریستی بخصوص جبهه النصره و احرار الشام مبارزه کردند که در مجموع ۱۹۲۳ نفر به شهادت رسیدند و ۳۸۶۸ نفر هم زخمی شدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، ولی باز هم سر تسلیم فرود نیاوردند.

داستانی درباره کودکان محاصره‌شده «فوعه و کفریا» سوریه/ «بزرگ شدن در سپیدان» منتشر شد

در نهایت، پس از انجام توافقاتی، تیر ۱۳۹۷، آخرین ساکنان باقی‌مانده فوعه و کفریا توسط ۱۲۱ دستگاه اتوبوس به سمت مرکز اسکان موقت در جبرین راهی شدند و سرزمین خود را در حالی ترک کردند که خاطره سه سال ایستادگی و مقاومت جانانه در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و انسانی و تهدید‌های مکرر هیچ گاه از یادشان نخواهد رفت.

کتاب «بزرگ شدن در سپیدان»؛ داستانی به قلم زینب ایمان‌طلب و تصویرگری اسمعیل چشرخ، در ۱۳۶ صفحه رنگی، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار