صبح امروز؛

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه آغاز شد

مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه در بخش آقایان صبح امروز آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 16October 2023

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مرحله نهایی نیروی زمینی سپاه از صبح امروز با شرکت ۲۶۷ نفر از متسابقین شامل نیرو‌های پایور، وظیفه و وابستگان (بازنشستگان) در ستاد این نیرو آغاز شد.

شرکت‌کنندگان برای حضور در این دوره از مسابقات مراحل ابتدایی را با حضور هزار و ۵۶۳ نفر در رده‌های تابعه استانی و قرارگاه‌های منطقه‌ای برگزار کردند که از میان آن‌ها نفرات برگزیده به مرحله نهایی راه یافتند و در این مرحله پس از رقابتی یک روزه، نفرات برگزیده به مرحله بالاتر که مسابقات قرآنی کل سپاه است، راه پیدا می‌کنند.

برگزاری این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن کریم، و اذان با داوری ۱۰ نفر از داوران بین المللی پیش‌بینی شده است.

آیین اختتامیه مرحله نهایی این مسابقات هم امشب با حضور سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار خواهد شد.

متسابقین در این دوره از رقابت‌ها افرادی هستند که از حوزه‌های عملیاتی این نیرو واقع در نواحی مرزی کشور شرکت کردند؛ یعنی علاوه بر انجام وظایف عملیاتی خود، در حفظ و قرائت قرآن نیز کوشا بودند؛ چرا که انس با قرآن نقش مهمی در ارتقای توان رزم و افزایش روحیه رزمندگان نیروی زمینی سپاه دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار