رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

خطر بیهوشی راکبین موتورسوار داخل تونل‌های شهری/ خطر واژگونی را جدی بگیرید

سرهنگ شریفی گفت: راکبین موتورسیکلت به‌دلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی به دلیل بیهوشی از تردد در تونل‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ - 17October 2023

خطر بیهوشی راکبین موتورسوار داخل تونل‌های شهری/خطر واژگونی را جدی بگیریدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «علی‌اصغر شریفی» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره ترافیک امروز شهر تهران اظهار داشت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه هجدهم مهر ماه از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و ترافیکی سنگین در سطح پایتخت بودیم.

سرهنگ شریفی ادامه داد: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح، حکیم در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری، دارای ترافیک سنگین است.

سرهنگ شریفی افزود: بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه علامه از دهکده، بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) و در ادامه از سراج، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم.

سرهنگ شریفی گفت: بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گل‌ها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از یادگار و جانبازان از میدان امام رضا (ع)، مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

این مقام انتظامی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به منظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بی نظمی‌ها و زرنگ بازی برای زودتر رسیدن به خروجی‌ها در رمپ‌ها و همچنین تغییر مسیر‌های ناگهانی در حین حرکت باعث ترافیک و تصادف می‌شوند که از رانندگان تقاضا داریم در حین رانندگی ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بین خطوط حرکت کرده و جهت تغییر مسیر از چراغ راهنما استفاده کنند.

وی از راکبین موتورسیکلت خواست حتماً قبل از روشن نمودن موتورسیکلت خود از کلاه کاسکت استاندارد استفاده نموده و جان خود را به خاطر سهل انگاری و عدم استفاده از کلاه ایمنی در سطح معابر به خطر نیاندازند.

سرهنگ شریفی گفت: تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها ممنوع است، زیرا موتورسیکلت بر روی دوچرخ در حال حرکت است و با کوچک‌ترین انحراف و ضربه واژگون شده و از آنجا که دیواره‌های تونل‌ها از بتن ساخته شده به محض برخورد سر موتورسواران با آن موجب حوادث غیرقابل جبران برای موتورسواران خواهد شد.

وی از راکبین موتورسیکلت خواست به دلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت به دلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد، از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کنند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار