اضافه شدن بخش «غزه» به جشنواره فیلم اقوام/ فیلم‌هایی با موضوع فلسطین و غزّه ثبت‌نام کنند

دبیرخانه «جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی» به احترام تمامی جان‌باختگان مظلوم غزّه، بخش ویژه‌ای به نام «غزه» را به نخستین دوره این رویداد اضافه کرد.
کد خبر: ۶۲۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ - 19October 2023
اضافه شدن بخش «غزه» به جشنواره فیلم اقوام/ فیلم‌هایی با موضوع فلسطین و غزّه ثبت‌نام کنندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هنرمندان و فیلم‌سازانی که فیلم‌کوتاه، داستانی، نماهنگ و انیمیشن با موضوع فلسطین و غزّه تولید کرده‌اند، به مدت یک هفته فرصت دارند در سامانه جشنواره آثار خود را ثبت‌نام کنند.
 
این رویداد به همین منظور بیانیه‌ای در حمایت از مردم مظلوم غزه به شرح زیر منتشر کرد.
 
بنام خداوند همه انسان‌ها
 
روزهای تخلی است، روزهایی سرشار از بوی باروت، صدای گلوله و نارنجک و در امتداد آن، صدای شیوَن و فغانِ مادران. خون، ارزانترین متاعِ این روزهای خاورمیانه است و جنگ و خونریزی بزرگترین هدیه‌ی کارخانه‌های اسلحه‌سازی قدرت‌های بزرگ.
 
دردِ ما، سکوت سازمان‌های بین‌المللی است. سکوتی تلخ در برابر کودک‌کُشی. سکوتی سرشار از ترس و وحشت در مقابل نسل‌کُشی. قتل و عام زنان و کودکان بی‌گناه غزّه، منجر به وقوع یک فاجعه انسانی شده است و سکوت مجامع، سازمان‌ها و دولت‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر، لکّه ننگی است که تا اَبد بر پیشانی تمامی مدّعیان حقوق بشر خواهد ماند.
 
به دنبال وقوع این فاجعه انسان، اعضای دبیرخانه، تیم اجرایی و مدیریت جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، جنایات رژیم صهیونیستی در غزّه را محکوم کرده و از تمامی هنرمندان و فیلمسازان دغدغه¬مند که شاهد قتل و عام مردم همیشه مظلوم غزه هستند، دعوت می‌کند که با حس مسئولیت‌پذیری انسانی، اجتماعی و هنری خود واقعیات این جنگ نابرابر را به تصویر کشند.
به همین مناسبت، دبیرخانه «جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی» نیز به احترام تمامی جان‌باختگان غزّه مظلوم، اعلام می‌دارد، که در نخستین دوره برگزاری این جشنواره، بخش ویژه‌ای به نام «غزه» به این رویداد اضافه شده است.
 
بر این اساس، دبیرخانه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی از همه هنرمندان و فیلم‌سازانی که فیلم‌کوتاه، داستانی، نماهنگ و انیمیشن با موضوع فلسطین و غزّه تولید کرده‌اند، دعوت می‌کند تا آثار خود را با موضوع «غزّه» در سامانه رسمی «جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی» به نشانی http://www.aghvamfilm.com که از روز جمعه ۲۸ مهرماه تا روز شنبه ۶ آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته باز خواهد بود، ثبت نام کرده و آثار خود را بارگذاری کنند. ضمنا در بازه زمانی اعلام شده، تنها آثاری که با موضوع غزّه و فلسطین خواهد بود، می‌توانند اقدام به ثبت¬نام کنند و دبیرخانه جشنواره از پذیرش سایر موضوعات معذور است.
 
لازم به توضیح است که به سه اثر برتر با موضوع مذکور، جایزه ویژه جشنواره و «نشان غزّه» در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی اهدا خواهد شد.
 
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و ریاست مهدی حیدری توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.
 
  انتهای پپام/ 121
نظر شما
پربیننده ها