نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

دانشجویان نسبت به تقویت مبانی فکری و دینی خود اهتمام داشته باشند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: شما به‌عنوان یک برادر و خواهر دانشجو که عنصر فعال و نقش‌آفرین در جامعه آینده هستید، باید توجه داشته باشید که اثر مثبت وجودی خودتان را در مسئله دفاع از دین، مقابله با دشمنان دین و حرکت رشدبخش جامعه دینی ایجاد کنید.
کد خبر: ۶۲۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ - 19October 2023

دانشجویان نسبت به تقویت مبانی فکری و دینی خود اهتمام داشته باشندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که انسان از زمان تولد وابستگی و تعلق با مادر، خانواده و فضای خانوادگی دارد، اظهار داشت: از یک نقطه، انسان باید استقلال پیدا کند تا مسیر کمال و پیشرفت انسانی را بپیماید.

ورود به دانشگاه، نقطه آغاز استقلال

وی، ورود به دانشگاه برای یک دانشجو را نقطه آغاز استقلال در زندگی توصیف کرد و ادامه داد: نقطه آغاز استقلال زندگانی شما از لحظه ورود به دانشگاه شروع می‌شود، تصمیم‌گیرنده برای زندگی‌تان خودتان هستید که با اراده خودتان مسیر را تا رسیدن به نقطه هدفی طی کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که ممکن است بر حسب یک انگیزه مادی، اقتصادی یا اجتماعی رشته‌ای را انتخاب کنید و در این انتخاب موفق باشید اما همه مسئله دانشگاه و دانشجویی، رشته دانشگاهی نیست، خاطرنشان کرد: شما اسیر معیشت نیستید، عظمت و گستره‌ای که در کانون استعداد شما وجود دارد، برای شما اهداف متعددی در عرصه رشد معنوی، علمی، اجتماعی و سیاسی ترسیم می‌کند اما شما در تمام این موارد باید با هدف مشخصی حرکت کنید که در همه شئون زندگی، هدف و مقصد داشته باشید.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دانشگاه، صرفأ نقطه شروع یک برنامه تأمین‌کننده معیشت و روزمره مادی شما نیست بلکه نقطه شروع برای همه ابعاد انسانی شما هست، تصریح کرد: غیر از معیشت، در عرصه‌های انسانی نیز باید مراحلی را طی کنیم، رشد اجتماعی و سیاسی برای شما در هر موقعیت اقتصادی برای شما لازم است زیرا در بستر جامعه پیش می‌روید.

رشد معنوی دانشجویان یک واقعیت و الزام است

وی رشد معنوی را برای دانشجویان یک واقعیت و الزام دانست و گفت: شما در یک جامعه انقلابی رشد کردید و این جامعه از روز تولد شما تا به امروز، تغییرات و تحولات زیادی داشته است، جامعه امروز که شما وارد دانشگاه شدید با جامعه ۲۰ سال یا ۱۸ سال قبل متفاوت است و در آینده نیز جامعه امروز را شاهد نخواهیم بود با یک تفاوت و آن این که شما در این سال‌های تصمیم‌گیر در تحولات نبودید زیرا دوران طفولیت و نوجوانی را می‌گذراندید از این به بعد اینطور نیست و شما در عرصه تصمیم‌گیری قرار می‌گیرید.

امام جمعه مشهد جامعه و دنیا در حال دگرگونی است و سیر تغییر و تحول در دنیا نیز سرعت گرفته، قدرت‌ها و حاکمیت‌های دنیا، سیاست و جریان‌های اقتصادی دنیا روبه تحول است و این سیر تحول هیچ گاه با این سرعت نبوده، امروز شما یک مرد و زن تصمیم‌گیر هستید و باید خودتان را برای زندگی در این مسیر و تحول بالاتر در زندگی آماده کنید.

در جامعه پیشرو و نقش‌آفرین باشید

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر شما در جامعه، عنصر رشدیافته و پیشرو بودید، در آن بستر سعادتمند هستید اما اگر برای دنیای متحول پیشِ رو آماده نشدید، عقب می‌افتید، ابراز داشت: جریان اجتماعی در این زندگی با نقش‌آفرینی ما می‌گذرد اما تحول اجتماع دست ما نیست، تحول اجتماع تابع شرایط جهانی است و این شرایط جهانی را نیز ممکن است جامعه ما و یا سایر جوامع ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این جامعه، یک جامعه دینی و انقلابی است، ۴۴ سال است دین در این کشور حاکم است و همه قدرت‌های استکباری دنیا سعی کردند دین را از این مردم بگیرند زیرا حاکمیت دین برای آنان دو اشکال ایجاد کرد؛ اول این‌که نمی‌توانستند مطامع خود را در این کشور اجرا کنند و اشکال دوم، ایجاد چالشی جدی در راه جهان‌خواری آنان در دنیا بود.

علم‌الهدی با بیان این‌که استکبار تمام تلاش خود را از فعالیت‌های فیزیکی تا توطئه‌های نرم‌افزاری به کار گرفت تا حاکمیت دین در این کشور را از بین ببرند اما نتوانستند و شکست خورده هستند، تصریح کرد: جامعه بستر زندگی شما، جامعه‌ای تحت حاکمیت دین، ارزش‌های دینی و انقلابی است و مولد این جریان نیز اراده پروردگار به‌واسطه خواسته پدران و نیاکان شما در این کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با یادآوری مسئولیت نسل جدید در میراث‌داری این نظام دینی، گفت: امروز نیز شما در چنین بستری قرار گرفتید از این رو نمی‌توانید بگویید من در آینده می‌خواهم به‌صورت یک سکولار فارغ از خصوصیات دینی، معیشت مرفهی داشته باشم و زندگی کنم.

مبانی دینی و فکری خود را تقویت کنید

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: روی مبانی فکری و دینی خودتان کار کنید، شما به‌عنوان یک برادر و خواهر دانشجویی که عنصر فعال و نقش‌آفرین در جامعه آینده هستید، باید توجه داشته باشید که اثر مثبت وجودی خودتان را در مسئله دفاع از دین، مقابله با دشمنان دین و حرکت رشدبخش جامعه دینی ایجاد کنید.

وی یادآور شد: هر جریان انحرافی در کشور به وجود آمد وابسته به دشمنان خدا بود، فتنه ۸۸ که ایجاد شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «ریشه این فتنه در خارج از کشور است»، خیلی از دوستان آن زمان به این مطلب توجه و در آن تأمل نمی‌کردند اما امروز می‌بینید کسانی که آن روز شعار می‌دادند «نه غزه نه لبنان»، حقیقتِ امروزِ غزه روشن می‌کند آنان آن روز در چه شرایطی و تحریک شده کجا بودند.

علم‌الهدی متذکر شد: امتیاز تحصیل شما در مشهد و دانشگاه فردوسی، همسایگی با امام هشتم (ع) است، سعی کنید خودتان را در ابتدای این مسیر به امام رضا (ع) بسپارید، اگر خود را به امام سپردید، در طول زندگی خیالتان جمع باشد که ایشان به شما توجه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار