جانشین فراجا: دولت به دنبال فعال کردن بازارچه‌های مرزی اورامانات است

سردار«رضایی» گفت: در پی اهتمام و جدیت دولت و با هماهنگی بخش‌های ذیربط دولتی فعال شدن بازارچه‌های مرزی منطقه اورامانات کرمانشاه در دستور کار است و پلیس مرزبانی از این موضوع استقبال می‌کند.
کد خبر: ۶۲۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ - 22October 2023

جانشین فراجا: دولت به دنبال فعال کردن بازارچه‌های مرزی اورامانات استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل فراجا امروز در جریان بازدید از شهرستان مرزی پاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی برای تبادل کالا بین مرزنشینان ضروری است و به ثبات منطقه کمک می‌کند و ما هم ضمن استقبال از این امر، پیشنهاداتی دادیم و تسهیلاتی را فراهم کردیم.

سردار رضایی گفت: در پی اهتمام و جدیت دولت و با هماهنگی بخش‌های ذیربط دولتی فعال شدن بازارچه‌های مرزی منطقه اورامانات کرمانشاه در دستور کار است و پلیس مرزبانی از این موضوع استقبال می‌کند.

جانشین فرمانده کل فراجا بیان کرد: تاکید نیروی انتظامی بر بازارچه مرزی تبادل کالا و جایگزینی آن بجای کولبری است که هم دولت و هم مجلس این موضوع را به صورتی قانونی دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: کارت هایی برای مرزنشینان در نظر گرفته شده تا بتوانند در زمان های معین تردد کنند و کالایی را که کاملا تعریف شده بیاورند یا ببرند ولی باید توجه داشت که افراد نمی توانند از هر جایی و در هر زمانی تردد کنند چرا که به این امر تجاوز مرزی گفته شده و قانون آن را رد کرده است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اورامانات یعنی مرزبان، یعنی طبیعت بکر خدادادی با مردمی فهیم، سلحشور و انقلابی و اینجا منطقه مرزی و بابرکت جمهوری اسلامی است.

سردار رضایی با بیان اینکه حافظان امنیت، امنیت پایدار را به مردم منطقه هدیه کرده اند، افزود: در حوزه مرزبانی، جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق تعامل و هماهنگی بالایی دارد و مرزبانان و کلانترهای مرزی ما در سطوح مختلف با برگزاری نشست های متعدد با طرف عراقی به خوبی مرز را مدیریت می کنند.

وی بیان کرد: در مناطق مرزی استان کرمانشاه از جمله اورامانات هم اتفاقات مبارکی افتاده است از جمله اینکه در سال های گذشته صرفا مرزبانی ایران مدیریت یک طرفه داشت، لیکن با هماهنگی و پروتکل هایی که مرزبانی ما با مرزبانی کشور همسایه ایجاد کردند، امروز شاهدیم که مرزبانی عراق هم در منطقه حضور دارد و زیرساخت های مناسبی از جمله جاده های مرزی، پاسگاه و برجک ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل فراجا ادامه داد: امروز منطقه امنیت کامل دارد ولی در برخی از مرزها تردد غیر مجاز که از نگاه قانون تجاوز مرزی است، صورت می گیرد. هیچ فرقی نمی کند این اتفاق در شب یا روز و یا در ارتفاعات یا دره باشد؛ هرگونه تردد بدون مجوز و گذرنامه غیر مجاز است.

سردار رضایی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری مرزنشینان شاهدیم که تجاوزات کاهش پیدا کرده است اما بعضا سوء استفاده ای هم اگر باشد، مرزبان به حکم قانون شبانه روز پاسدار مرز است و موضوع را مدیریت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار