روسیه خواستار احیای مذاکرات برای تشکیل کشور مستقل «فلسطین» شد

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از مواضع انحصارگرایانه آمریکا، توقف فوری درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و احیای مذاکرات برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شد.
کد خبر: ۶۲۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 26October 2023

روسیه خواستار احیای مذاکرات برای تشکیل کشور مستقل «فلسطین» شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جریان سخنرانی خود در پایتخت بلاروس، درباره وضعیت جاری در منطقه غرب آسیا، مواضع آمریکا و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها صحبت کرد.

خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه گزارش داد؛ وی اعلام کرد که روسیه خواستار توقف فوری درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و مذاکرات برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

لاوروف که در «کنفرانس امنیت اوراسیا» در «مینسک» صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «روسیه اقدامات تروریستی را محکوم می‌کند و (همچنین) همه دیگر اقداماتی را که قوانین بین‌المللی انسان‌دوستانه را نقض می‌کند و به جمعیت غیرنظامی آسیب می‌زند».

به گفته این مقام ارشد روسیه، این کشور «خواستار توقف فوری درگیری‌ها و احیای مذاکرات درباره ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است؛ موضوعی که ۷۵ سال قبل به فلسطینی‌ها وعده داده شد».

به نظر او، تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد انحصار در روند حل و فصل (منازعه) خاورمیانه (بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها) به وضعیت فاجعه بار کنونی منجر شده است.

وزیر خارجه روسیه طی سخنرانی خود، درباره مواضع و اقدامات کشورهای غربی در قبال منطقه اوراسیا هم هشدار داد.

لاوروف گفت: «با توجه به خط مخرب غرب برای تضعیف توسعه پایدار اوراسیا، عدم آمادگی آن برای رقابت منصفانه و کار مشترک، وظیفه شکل‌گیری یک معماری جدید قاره‌ای با امنیت برابر و غیرقابل تقسیم بیش از هر زمان دیگری ضروری است».

وزیر خارجه روسیه با تمجید از نقش «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در برگزاری کنفرانس امنیت اوراسیا گفت که یکی از اهداف اصلی، پیوند دادن اوراسیا به فضایی یکپارچه برای رویارویی با چالش‌های مشترک به نام صلح و رفاه همه مردم آن است.

اظهارات دیپلمات ارشد مسکو درباره وضعیت جاری در منطقه غرب آسیا در شرایطی انجام شد که پیش از این رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان نمایان‌گر شکست سیاست ایالات متحده آمریکا در غرب آسیاست.

«ولادیمیر پوتین» در دیدار با «محمد السودانی» نخست‌وزیر عراق در کرملین گفته بود: «متأسفانه شاهد وخامت شدید اوضاع در خاورمیانه هستیم. فکر می‌کنم بسیاری با من موافقند که این نمونه روشنی از شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه است که سعی در انحصاری کردن یک توافق داشت؛ اما متأسفانه نگرانی در زمینه یافتن یک توافق مورد پذیرش دو طرف نداشته است».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار