یادداشت/ سردار منتظرالمهدی

تقویت فرهنگ مردم‌مداری و دفاع از وطن؛ ثمرات بسیج دانش‌آموزی

فرهنگ مردم‌مداری، دفاع از وطن، حفظ و پاسداری از همه ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی می‌تواند از ثمرات بسیج دانش‌آموزی باشد؛ این نوجوانان به الگو‌های ملی و بین‌المللی تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ - 30October 2023

تقویت فرهنگ مردم مداری و دفاع از وطن، ثمرات بسیج دانش آموزیگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سردار «سعید منتظرالمهدی» معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا؛ جوانمردی به سن و سال نیست؛ محمدحسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله به راستی دفاع از مام وطن را با همه جان خودش، به خوبی معنا کرد؛ او حماسه‌ای سترگ آفرید و نام خود را جاودانه کرد.

اگر بخواهیم حدیث حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه «قلب نوجوان، همچون زمین ناکِشته است که هر چه در آن افکنده شود می‌پذیرد» را ملاک عمل قرار دهیم به طور حتم با پراکندن بذر توجه و اعتماد به نفس در میان دانش آموزانِ جسور، نسلی پویا، متفکر و متعقل تربیت خواهد شد.

نسل نوجوانان و جوانان ما نسلی آرمانی و بلندپرواز است؛ آرمانی از جنس انسانیت و اخلاق، بی‌شک دانش‌آموزان تجلی‌بخشِ فردا‌های روشن این مرز و بوم هستند و با بسیج امکانات و بهره‌گیری از توانایی‌ها، اراده‌ها را به منصه ظهور می‌رسانند؛ شور و شعور و اراده‌ی دانش آموزان که در قالب بسیج دانش‌آموزی متبلور می‌شود، زلال و ناب است.

فرهنگ مردم‌مداری، دفاع از وطن، حفظ و پاسداری از همه ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی می‌تواند از ثمرات بسیج دانش آموزی باشد؛ این نوجوانان تبدیل به الگو‌های ملی و بین المللی می‌شوند؛ با قابلیت و خلاق.

انسجام بین علم و عمل را از همین سنین می‌توان در بسیج دانش‌آموزی، به نظاره نشست؛ ایجاد و حفظ روحیه همیاری، سلحشوری، دفاع از آب و خاک، مسئولیت‌پذیری، بالا بردن بنیه علمی دانش آموزان و حرکت عمیق و مداوم برای دستیابی به قله‌های عظمت و افتخار، در همین نهاد‌های دانش آموزی تقویت و تکثیر می‌شود.

از میان همین نوجوانان است که کارشناسانِ متخصص، متعهد، بصیر و آگاهی روانه میز‌های خدمت به جامعه می‌شوند که بتوانند از میزان کمبود‌ها و مشکلات بکاهند و بالندگی و شکوفایی وطن را تضمین کنند.

خاطرمان جمع است وقتی با برنامه‌های هدفمند و منسجم نوجوانانمان را تربیت می‌کنیم؛ نتیجه چیزی جز امیدواری دوستان و ترس دشمنان نخواهد بود؛ این دانش آموزانِ نوجوان سکان داران وحدت و مقاومت هستند که درس شجاعت و ایستادگی به سایر هم نسلان خود می‌دهند.

ما ضمن زنده نگاه داشتن نام و یاد نامداران شهید به ویژه دانش‌آموزانِ دلاوری که از قله‌های دفاع مقدس هستند، برخود فرض می‌دانیم که شانه به شانه‌ی نسل متهور، خردمند و ممتازمان، حرکت کنیم؛ بی‌گمان ایرانی یکپارچه، مستقل، قانونمند پیش رویمان است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها