فرمانده کل انتظامی کشور:

اشتغال معتادین متجاهر پس از بازپروری/ مرکز سروش به محلی برای کسب و کار تبدیل خواهد شد

سردار رادان با اشاره به اینکه تمامی ظرفیت مرکز سروش برای اسکان معتادان متجاهر در سطح تهران ایجاد شده گفت: این محل از عنوان کمپ ترک اعتیاد به کارگاه تبدیل شده و هر تعداد معتاد متجاهری که در اینجا حضور دارند، در کارگاه‌های خیران مشغول به کار خواهند شد.
کد خبر: ۶۲۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 30October 2023

اشتغال معتادین متجاهر پس از بازپروری/ مرکز سروش به محلی برای کسب و کار تبدیل خواهد شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور  در حاشیه بهره‌برداری فاز جدید مرکز نگهداری سروش همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز به اتفاق دکتر اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و مسئولان مربوطه برای افتتاح یکی دیگر از فاز‌های مرکز نگهداری سروش حضور پیدا کردیم.

سردار رادان در افتتاح فاز جدید مرکز نگهداری سروش گفت: هدف از افتتاح این فاز این است که فرماندهی ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاران قادر باشند تعداد بیشتری از معتادان متجاهر را نگهداری و تحت پوشش طرح قرار بدهند.

وی با بیان اینکه این محل را به عنوان بزرگترین کارگاه حضور معتادان متجاهر برای ترک اعتیاد و اشتغال تبدیل می‌کنیم، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری ظرفیت این محل را به بیش از شش هزار نفر از نظر اسکان برسانیم.

فرمانده فراجا با اشاره به اینکه تمامی ظرفیت این مرکز برای اسکان معتادان متجاهر در سطح تهران ایجاد شده تصریح کرد: این محل از عنوان کمپ ترک اعتیاد به کارگاه تبدیل شده و هر تعداد معتاد متجاهری که در اینجا قرار می‌گیرد، در کارگاه‌های خیران مشغول به کار شده و به عنوان کارگر ماهر تربیت و با دریافت حقوق کسب درآمد خواهد داشت.

سردار رادان یادآور شد: بنا بر این است که با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و همت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یکی از بزرگترین کارگاه‌های ترک اعتیاد کشور در اینجا ایجاد شود؛ با کمک خیران و مدیران شرکتی کارگاه‌های مختلف به اینجا منتقل و استادکار برای آموزش این افراد حاضر می‌شود.

وی عنوان کرد: معتادان متجاهر بعد از خروج یک مهارت را به صورت حرفه‌ای یاد می‌گیرند تا از مهارت خود استفاده و تامین معاش کند؛ در مدت زمانی که اینجا کار می‌کند نیز حقوق کافی می‌گیرد تا امورات زندگی خود را مدیریت کنند.

فرمانده فراجا بیان کرد: فعلا طبق توافق با دکتر مومنی ریاست ستاد بنا بر این داریم که به صورت پایلوت در تهران کار کنیم و خروجی آن را شاهد باشیم؛ البته نتایج از همین حالا روشن است که خیلی خوب خواهد بود و بعدا امکان تعمیم به کشور دارد.

سردار رادان با اشاره به اینکه اگرچه در دیگر استان‌ها نیز این مراکز وجود دارد، ولی محدود است، گفت: به دنبال این هستیم که هر معتاد در یکی از ظرفیت سه شیفت فعالیت کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار