دبیر کل ناتو: جنگ در غزه نباید مانع حمایت ما از اوکراین شود

استولتنبرگ روز چهارشنبه در شهر «اسلو» پایتخت نروژ گفت: جنگ در غزه نباید به تضعیف اراده و توانایی غرب برای حمایت از اوکراین منجر شود.
کد خبر: ۶۲۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ - 01November 2023

جنگ در غزه نباید مانع حمایت ما از اوکراین شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز چهارشنبه در هفتاد و پنجمین شورای شمال اروپا در شهر «اسلو» پایتخت نروژ اظهار داشت: «جنگ در غزه نباید به تضعیف اراده و توانایی ما برای حمایت از اوکراین منجر شود.»

به گزارش منابع خبری، استولتنبرگ گفت: «زمستان جدید نزدیک است و باید منتظر حملات جدید علیه منابع انرژی و سایر زیرساخت‌های حیاتی اوکراین باشیم. هیچ نشانه‌ای از برنامه ریزی روسیه برای صلح وجود ندارد. آن‌ها برای جنگ بیشتر برنامه ریزی می‌کنند.»

وی ادامه داد: «ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم. این یعنی سلاح‌های بیشتر.»

دبیر کل ناتو در حالی در اظهارات خود از ارسال سلاح و مهمات پیشرفته به اوکراین خبر داده که ارتش اوکراین تقریباً یک پنجم تانک‌های «لئوپارد» خود را که از سوی ناتو تامین شده در جنگ با روسیه از دست داده است، بنابراین ارتش این کشور مجبور به استفالده از تانک‌های بازسازی شده «تی-۷۲» مانده از دوران شوروی شده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت، نیرو‌های مسلح اوکراین در روز‌های گذشته ۶ تانک لئوپارد خود را از دست دادند. مطبوعات غربی نیز اذعان می‌کنند که اوکراین از زمان شروع ضدحمله‌ای خود، ۱۲ تانک از ۷۱ تانک لئوپارد-۲ یا یک پنجم آن‌ها را از دست داده است. این تانک‌های ساخت آلمان در طول جنگ ایالات متحده در افغانستان، اولین تلفات را متحمل شدند.

رسانه‌های غربی اذان کرده‌اند که آمریکا و متحدانش تجهیزات منسوخ شده به اوکراین ارسال کرده‌اند که حتی برخی از آن‌ها حاوی مواد خطرناک بوده است. علاوه بر این، به دلیل کمبود مهمات و نگرانی در مورد ارسال تسلیحات پیشرفته خود، غرب خو به ترکیب تسلیحات قدیمی آمریکایی و دوران شوروی متوسل شده است.

چندی قبل، شبکه دو تلویزیون دانمارک در گزارشی فاش کرد که بیش از ۵۰ درصد از بسته جدید تانک‌های «لئوپارد ۱» که دانمارک برای اوکراین ارسال کرده، دارای نقص فنی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار