سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو: با یمن جنگ نداریم

زاوی گفت: این رژیم با یمن در جنگ نیست.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ - 01November 2023

با یمن جنگ نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو امروز چهارشنبه اظهار داشت: علی‌رغم بیانیه جنبش انصارالله، تل‌آویو با یمن در جنگ نیست.

الکساندر بن زاوی در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفت: «ما علیه هیچ کشوری اعلان جنگ نکرده‌ایم.» وی اضافه کرد: «بله ما علیه حماس اعلام جنگ کرده‌ایم، اما علیه یمن نه؛ علی‌رغم آنکه یمن در فهرست کشور‌های متخاصم با ما قرار دارد.»

رادیو ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته گزارش داد: یک پهپاد بر فراز آسمان «ایلات» رصد شده که موجب فعال شدن پدافند هوایی ارتش شد؛ دقایقی بعد یک پهپاد انتحاری را که احتمالا از یمن ارسال شده، پیش از رسیدن به ایلات، سرنگون کردیم.

رسانه‌های عبری در این باره اعلام کرده بودند: این پهپاد که از جانب دریای سرخ آمده، در ایلات واقع در جنوبی‌ترین منطقه اسرائیل رهگیری و بر فراز دریای سرخ و در خارج از آسمان ایلات ساقط شده است.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن ساعاتی بعد پرتاب چند فروند موشک بالستیک و پهپاد از یمن به مواضع اسرائیلی را تایید کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه» دیروز در گزارشی نوشت: ارتش اسرائیل امروز برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، از سامانه پدافند هوایی «آرو» برای رهگیری موشکی که از منطقه دریای سرخ پرتاب شده بود، استفاده کرد؛ این یکی از کارآمدترین سامانه‌های دفاعی در جهان است.

الکساندر بن زاوی گفت: «اول از همه، تا آنجا که ما می‌دانیم سه موشک شلیک شدند. حتی یکی از آن‌ها به هدفش برخورد نکرد، اما مهم‌ترین نکته این است که ما علیه هیچ کشوری اعلام جنگ نکردیم.»

وی اضافه کرد: «بله، ما علیه حماس اعلام جنگ کردیم، ولی علیه یمن نه، با آنکه یمن هم مثل ایران و سوریه در فهرست کشور‌های متخاصم ما قرار دارد.»

سفیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «آن‌ها همیشه در فهرست ما قرار داشته‌اند، اما ما اعلام جنگ نکردیم. کاری که آن‌ها انجام می‌دهند مشکل خودشان است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها